fredag den 4. september 2015

they'd think that I'd finally lost it completely

Der er sket tre trælse ting de sidste par dage, rangerende fra lettere irritationsmomenter til oprigtig øvhed.

1. Opladeren til mit kameras batteri befinder sig i Grønland, af alle steder. Billederne her har derfor overhovedet ikke noget med indlægget at gøre, men jeg har ikke nogen nyere, og jeg var ret glad for både swirly watermelon, sushi og den fine pige ved Christiania. Hvornår min oplader vender tilbage til København er endnu uvist, men jeg har jo stadig min telefon. 

2. Pilou Asbæk skal være med i Game of Thrones. Det er bare så ubeskriveligt nederen, at jeg bliver nødt til at bruge ordet nederen. Han er SÅ irriterende, og så skal han endda spille Euron Greyjoy - en rolle, jeg sammen med internettet ellers gerne havde set Mads Mikkelsen i. Det var slemt nok, at Birgitte Hjort Sørensen var med i sidste sæson, men frisk-fyr Pilou er næsten værre. Jeg var ellers ret glad for ham i 'To Verdener', men derfra gik det hastigt ned ad bakke. Hvorfor er han altid i krig?

3. Men det allerværste var dagens skrækkelige nyhed om, at den søde elefant Surin fra Zoologisk Have bar rundt på et dødt foster. Jeg har fulgt elefanterne tæt den sidste måneds tid via webcam, og jeg har været ekstra spændt de sidste par dage, da der var tydelige tegn på, at fødslen var tæt på. Men i morges fandt dyrepasserne en iturevet fosterhinde, hvilket betød at den ufødte unge var død. Jeg blev simpelthen så ked af det, da jeg læste det i min pause på arbejdet - faktisk kom jeg til at græde lidt. Det er den anden unge Surin mister, og det er så frygtelig synd. Jeg kunne ikke lade være med at følge lidt med i løbet af eftermiddagen, og jeg så, da hun fødte den døde, alt for lille unge. Det var hjerteskærende at se hende og tanten prøve at få ungen på benene, og jeg tudede lidt mere, da de andre elefanter trøstede Surin. Øv, altså.

Men nu vil jeg prøve at tænke på noget andet og nyde min weekend - og det skal jeg nok komme til, for jeg har nemlig gode planer med gode venner. 

2 kommentarer:

  1. Åh det er bare så synd for elefanten. Jeg kan slet ikke bære det :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha nej, det var bare så trist. :'(

      Slet