søndag den 13. december 2015

I had nothing to show you

Der sker ikke så frygtelig meget i mit liv for tiden ud over mit arbejde. Derfor kommer der her en række observationer fra en typisk arbejdsdag. Første billede er fra den skrækindjagende gang ned til et lager i kælderen på mit arbejde - eller faktisk er det under kælderen; deraf navnet Dybet. Dybet er et sagnomspundet sted, hvor mange juleassistancer og unge piger frygter at gå ned alene; og flere af mine tidligere kollegaer hævder, at de har set eller hørt noget mærkeligt dernede. Jeg synes også, at gangen er lidt skummel, men jeg er dernede femten gange om dagen, og det tager måske mystikken lidt af stedet. Vores andre lagre har i øvrigt så charmerende navne som Rottehullet, Rygeren og Det Tropiske Rum (sidstnævnte mest pga. den klamme luft og lyden af vand, der risler gennem hele bygningen).  
Den anden dag var Dybet overhovedet ikke uhyggeligt, da jeg fandt en bunke hø foran en dør, der ikke er vores. Jeg tænker, at det er undertøjsforretningen ved siden af, der har gang i noget halvfrækt nissepigeshow, men uanset hvad var det rart, at der pludselig duftede lidt af stald imens jeg var på arbejde. 
En lille del af mit arbejde består af at skrive titler på de kasser, der skal stilles væk på lager. Af uvisse årsager er det ekstremt tilfredsstillende for mig. Mit drømmescenarie er et lager, hvor jeg selv har fået lov til at skrive på alle kasserne, og hvor jeg ikke skal se på sløset håndskrift i tide og utide, men jeg er godt klar over, at jeg virkelig bare skal komme over det. Min kæreste reddede sig ud af en ekstra grimt skrevet kasse ved at tilføje mit navn, og så lod han mig ellers skrive på resten af dagens kasser. Dét er kærlighed. 
Jeg mødte klokken seks i hele sidste uge, men det passede mig udmærket, fordi jeg alligevel stadig ikke kan sove om natten. Det betød også, at jeg havde tidligere fri, så hver dag nåede jeg lige at nyde den sidste vintersol. I fredags var den ekstra fin over Knippelsbro. 

Nu venter en ny, lang arbejdsuge, men det har været en god og afslappende weekend, så det skal nok gå. Og lige om lidt er det jul!

2 kommentarer:

  1. rart indlæg. : ) det er sweet, at der er så meget sol i den her måned! jeg håber at eftermiddage og aftener med jimmy, simon og fallout 4 giver dig ro til at slappe af, når du stadig vågner så tidligt. irriterende, i øvrigt, håber at det går i sig selv, eller at du finder en måde at styre det lidt på. hvis ikke, kan det være vi skal til at spise morgenmad sammen kl. 5, når jeg alligevel skal starte i skole i ballerup til januar. :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, solen har heldigvis ofte boostet humøret! Jeg vågner stadig tidligt, men jeg er næsten sikker på, at det bliver bedre efter jul, når der er mindre stress på. Det lyder fuldstændigt uoverskueligt at skulle stå op klokken fem hver dag. :S

      Slet