tirsdag den 1. december 2015

there are many reasons for blushing

Glædelig første december! Jeg er meget, meget langt fra at være i julestemning, men der er håb endnu, for både min lille familie og mine venner har sat alle sejl til for at sprede lidt lys og hygge i min mørke december. I sidste weekend nåede jeg tyve timers intens familiehygge hos min onkel i Vejen, og der overrakte min søster mig den allerfineste pakkekalender, som hun og min far har lavet til mig. Det er SÅ sødt af dem. Pakkekalenderen skal naturligvis ikke blive ved med at ligge i skuffen, men Jimmy har været lidt for interesseret i for tidlig oppakning af gaverne, og indtil vi lige har fået en god snak om dét, må det være sådan. 

I denne weekend hentede jeg en ægte omsorgs-pakke på posthuset fra min søde veninde Louise. I det søde, vedlagte kort skrev hun, at for nogen er december ikke lig med hygge, men med mørke, sorg og savn, og det er simpelthen så rart at blive forstået på den måde. Nisserne er utroligt fine og lige mig - men indtil videre får de lov til at være det eneste julepynt, der bliver stillet frem herhjemme. Jeg tror, at jeg springer over i år. Arbejde i detailhandlen i juletiden kan lukke munden på selv den største juleelsker, og når jeg så samtidig kan smide min mors december-død i pujlen, er det altså svært at komme i den rigtige stemning. 

Men jeg GLÆDER mig til en række sammenhængende fridage, hygge med min far og søster, god mad og venindebesøg. Jeg har fået en lille smule overskud igen siden sidst - det hjalp gevaldigt at bede om hjælp (hvem skulle have troet det), og nu skal de næste uger bare overståes. Hvis der samtidig også kunne ryge lidt nattesøvn ind på kontoen ville det være helt perfekt, for jeg vågner desværre stadig ved firetiden hver nat. Jeg har prøvet at indhente noget forsømt blogging i de tidlige morgentimer, men det er sjovt nok ikke de allermest konstruktive eller positive indlæg der dukker op på det tidspunkt, hvor jeg er ved at skrige af frustration og træthed. Jeg får set en masse X-Files til gengæld. I nat var Scully f.eks. voldsomt jaloux på Mulders flirt med en insektekspert ved navn Bambi, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. 

10 kommentarer:

  1. Hahah, åh, elsker elsker at du drømmer X-files om natten Tine :D Da vi var børn, så vi det altid (modsat hvad alle andre måtte i 2. klasse, som jeg jo gik i på det tidspunkt), sammen med far. Jeg var altid ved at dø af skræk, men så måtte man jo blive oppe heeeelt til kl. 21.30 på en hverdag, og det skulle da udnyttes :D
    Jeg hepper på julestemning, den findes altså også netop bedst hvor ens familie er - og sikke en skøn pakke du har fået dig. Den må kunne strække indtil dit næste besøg i dit Jyske :-*

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, du er sød, Anne. Jeg drømmer det ikke - jeg ser rent faktisk et par afsnit hver nat, når jeg ikke kan sove. Men det er sjovt, for det lyder til at vi har lidt samme X-Files-baggrund - jeg måtte egentlig heller ikke se det, men så det alligevel sammen med min far - og når det blev for uhyggeligt, skruede vi ned for lyden. :D
      Du har ret med julestemningen. Jeg har heller ikke givet helt op endnu. Tak for din søde kommentar. :)

      Slet
  2. Åh kære Tine, ville så gerne kunne give dig et stort kram lige nu. Det ser ikke helt dårligt ud med den julekalender du har fået af din søde familie..

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, søde Sine - jeg ville gerne kunne kramme dig tilbage, da jeg vist ikke er den eneste, der har brug for lidt omsorg lige nu. Men ja, julekalenderen er ret fantastisk. :)

      Slet
  3. Yay! X-Files! Scullys jalousi var i øvrigt helt berettiget, må jeg lige skynde mig at tilføje: http://xfphotos.fredfarm.com/season3/wotc/cap351.jpg

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er godt med dig! :D Min kæreste kunne sjovt nok også sagtens huske den smukke Bambi, mens jeg er klart på Scullys side - himmelvendte øjne og en sund skepsis.

      Slet
  4. 😚 - Losepottemuld

    SvarSlet
  5. Åha..
    Tro det eller lad være, jeg har heller ikke fået pyntet til jul. Tror heller ikke jeg får det gjort i år. Er sket ikke i julestemning og jeg plejer at elske julen. Jeg er vist også desværre blevet ramt af den famøse vinter-depression i år :(
    Men men, har det jo okay. Er bare ikke i julestemning. Øv ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mettemulling... <3 Det er straks værre, når du ikke er i julestemning. Du er jo min lille julemus! Vi må hygge lidt ekstra hjemme hos far, så.

      Slet