lørdag den 19. december 2015

yesterday I woke up sucking a lemon

Julestemningen har nok aldrig været længere væk end i går, hvor min cykel blev stjålet og jeg havde en arbejdsdag på tretten timer. Jeg var blevet SÅ glad for den cykel, men åbenbart ikke helt glad nok til at besvære mig med at stille den ind i gården hver dag, hvilket min kæreste selvfølgelig altid gør. Og nu er den væk. Oh well. Den lange arbejdsdag var faktisk fin nok og virkede slet ikke så lang (nu skal jeg jo også lige tjene til en ny cykel) - mine kollegaer og jeg er alle i samme båd, og vi klør på med absurditeter, overtræthed, slik og koffein, og det virker heldigvis det meste af tiden. Her er en af mine venner f.eks. en yndig Amy Winehouse. (Jeg var desværre ikke selv vidne til det smukke syn, men heldigvis eksisterer snapchat, og jeg er ikke for fin til at tage et screenshot af noget mindeværdigt.)
Min arbejdsplads er ret glad for lettere passiv-aggressiv skiltning på både toiletter, i elevatoren og i køkkenet. I totally get it - folk er helt ekstremt dårlige til at sætte deres ting i opvaskemaskinen, og jeg er også en sucker for formanende skilte, men ni af slagsen er måske alligevel i overkanten. Jeg er vild med det. 

Jeg skal arbejde tre dage mere inden jul, og det har jeg det helt fint med. Så længe jeg kan søge tilflugt ude på lageret af og til, er det faktisk meget sjovt at opleve menneskemængderne på gaveindkøb. Og hvis ikke før, så skal julestemningen nok indfinde sig lillejuleaften, når jeg endelig kommer hjem til min far og min søster. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar