lørdag den 5. marts 2016

hey hey hey, this is only halfway

Marrakech var virkelig fantastisk, men efter et par dage besluttede vi, at der også var plads i tidsplanen til en to-dages tur over Atlas-bjergene til Zagora, hvor vi skulle overnatte i ørkenen. Turen frem og tilbage var dog en oplevelse i sig selv - vi tilbragte otte timer både tirsdag og onsdag i en minibus sammen med tolv andre unge turister. De fleste var søde nok - eller, det var de faktisk allesammen, men et par stykker af dem var bare lidt... tankeløse. Mest udfordrende for min tålmodighed var fire arbejdskollegaer og kærester bestående af en irer, to peruvianere og en spanier, der snakkede konstant med gennemtrængende drukstemmer, og de snakkede kun om åndssvage ting. Bedre gik det med et italiensk par, som vi bondede lidt med, da vi skulle sove i telt sammen. 
Udover de forstyrrende elementer på bagsædet, generede den lange køretur mig slet ikke; jeg er ret glad for at opleve nye lande fra et bilsæde. Atlas-bjergene forandrede sig helt utroligt for hvert faretruende sving minibussen foretog, og chaufføren var heldigvis flink til at holde ind ved strategisk udvalgte foto; toilet-og-souvenir-steder. Tirsdag formiddag sparkede jeg til sne på toppen af et bjerg, mens jeg over middag fik brændt næsen lidt i femogtyve grader i en ældgammel landsby, og begge dele var ret fantastiske. 

6 kommentarer:

  1. Man ved, man er lidt træt i skallen, når man læser "bondede" som bonde-de (på dansk) og straks tænkte at I var i en landsby, og at da du var fra Mariager, lige kunne bonderøvs associere med menneskerne og få en snak B-)

    Formentlig fordi, jeg kender det fra mig selv - jeg overfalder alt og alle. Til loppemarked i Gigantium idag, fik jeg mig en sludder med alt fra bodejere, børn i barnevogne til andre kunder i køen ved toilettet.
    Min kæreste er altid ved at dø af skam. I en af Aalborgs interiørbutikker udvekslede jeg decideret boligbilleder med ejeren, og en anden gang kom jeg med ud bagved i en antikbutik, for at se et privatkøb. Mig og min mund B-)

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, skøn kommentar! Der var faktisk lidt bonde-bonding over bonderiet, da den italienske pige (der faktisk var tysker - nu bliver det forvirrende!) havde en skovmandsskjorte på. :D

      Min søster plejer at være den bedste til small-talk i vores familie. Jeg øver mig dog lidt, for det ER jo ikke så slemt, som jeg syntes i mine unge dage. Jeg er vild med dine anekdoter - det er for fedt, at du ligefrem har udvekslet billeder med en butiksindehaver! :D

      Slet
  2. Hvor ser det smukt ud.
    Selvom man siger at heste Max må bære 20 % af deres kropsvægt og det overskrider det lille æsel vist en lille smule ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror heldigvis ikke, at lasten var så tung (udover manden). Men du har nok ret i, at det overstiger 20% :)

      Slet
  3. holy canolli, hvor er der smukt, tine! og fedt, at I overnattede i ørkenen!!! må høre mere (alt) om turen, når vi forhåbentligt får hængt ud igen snart. :) hilsen hende den nygifte, der lige har forsømt alt og alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hurra, hvor er det dejligt at høre fra dig! Jeg har oplevet SÅ meget spændende, og du er tvangsindlagt til at se mindst 500 billeder. ;) Og hey, det er helt forståeligt.

      Slet