mandag den 28. marts 2016

someone above has seen me do alright

Det har været nogle ualmindeligt dejlige påskedage, og jeg tror næsten ikke det ville være muligt at have presset mere hygge ind. Skærtorsdag var det min fødselsdag, og fordi det var en helligdag, kunne jeg fejre den med både min kæreste og min far og søster, der havde taget den lange tur fra Jylland for at besøge os. De havde de fineste gaver med - jeg var ikke så god til at ønske mig noget denne gang, men alligevel sad gaverne som altid lige i skabet. Jeg er især glad for lyskassen og min søsters fine og 'opmuntrende' medicin, der nok skal få mig til at smile hver morgen med småfornærmelser og sangtekster. 

Den røde seddel hentyder til en af de utallige gange, jeg snød min søster da vi var børn. Hos vores bedstemor var en tom silo, hvor vi fik korn, karse og ukrudt (mest ukrudt) til at gro. Jeg opdelte siloen i to sektioner med en række sten, men eftersom jeg var storesøsteren, skulle jeg naturligvis også have et større område. Lige den historie glemte vi faktisk at dele til påskefrokosten i lørdags hos min onkel med mine kusiner og min fætter, men ellers bød aftenen på enormt mange spændende historier om min fars familie, som jeg aldrig har hørt før. Min onkel er syv år ældre end min far, og kan derfor huske nogle andre ting om min bedstemor og bedstefar, og som min kæreste sagde (flere gange, efter et par glas vin), er de historier guld værd. Det er efterhånden blevet en lille tradition at mødes med min fars side af familien i påsken, og det er så hyggeligt. 

Min far og søster kørte hjem i går, og dagen i dag startede med The Walking Dead, som jeg næsten ikke kunne holde ud at kigge på. Nu er det noget med opvask og tøjvask, men jeg har heldigvis en hel bunke snacks til at holde mig kørende, og en belønning i horisonten i form af Tomb Raider-spillet. 

2 kommentarer: