tirsdag den 5. april 2016

open the curtain and let in some sky

Da jeg gik med dette indlæg i tankerne, var det egentlig for henkastet at fortælle, at jeg endelig har meldt mig ud af folkekirken - men så glemte jeg at nævne det, da jeg skrev om min dødsangst for de københavnske cykelstier. Udmeldelsen har ellers været sytten år undervejs, eftersom jeg allerede i 1999 valgte ikke at blive konfirmeret, men det har altid virket så besværligt rent faktisk at gøre det. Langfredag, af alle dage, fandt jeg dog tilfældigt ud af, at jeg bare kunne sende en e-mail, og så meldte jeg mig altså ud. På en eller anden måde føles det lettere blasfemisk at have meldt mig ud på så hellig en dag, og jeg har næsten haft lidt dårlig samvittighed siden - hvilket vel er det mest kristne, jeg har følt mig i årevis. Oh well. 

Billederne er fra endnu et palads i Marrakech, men jeg har alligevel forlængst brudt mit løfte om ikke at fortælle om hver.eneste.seværdighed i Marokko, så jeg kan lige så godt vise jer en af de pæneste. Vi besøgte Bahia-paladset en tidlig morgen i strålende solskin; der var endnu ikke så mange gæster, og så var det endda også åbningsdag for kunstudstillingen 'Not New Now', der havde værker ved flere gamle steder i byen. De moderne værker passede virkelig godt ind i de normalt tomme rum, hvor det ellers var de imponerende udsmykninger af loftet, der tiltrak sig mest opmærksomhed. Jeg matchede endda med en af udstillingerne!  

2 kommentarer:

  1. På min fremtidige gård vil jeg have et badeværelse med marokanske kakler :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en fremragende idé - de er virkeligt pæne! Jeg glæder mig sådan til du får den gård, så jeg kan have ponyer, grise og køer gående hos dig. :D

      Slet