torsdag den 14. april 2016

so much on my mind that it spills outside

Jeg havde den mest sindssyge dag i går. Denne reportage bliver lang, og jeg har ikke fotodokumentation fra dagens hændelser, så indlægget er i stedet er illustreret med katte fra Marrakech. Let's break it up:

07.30: Vågnede, gik i bad og spiste morgenmad. Ingen indikationer på, at det skulle blive en dag ud over det sædvanlige. 
08.30: Lod cyklen stå, fordi jeg skulle følges med min kæreste hjem senere. Skulle heldigvis kun vente et par minutter på bussen.
08.38: ...der så til gengæld kørte en cyklist ned på Christianshavn. Det var voldsomt ubehageligt, og jeg var nødt til at blive ved stedet for at snakke med politiet. Jeg håber, at pigen er okay - jeg tjekkede nyhederne hele dagen, men der stod ikke noget om ulykken, så det har forhåbentlig ikke været så slemt. Det så lidt slemt ud.
09.10 - 18.15: Kom lidt for sent på arbejde, og havde en laaang og travl dag. Der er rigtig mange kunder i butikken i de her dage, og de vil alle sammen snakke om vores lukning. Jeg skulle også hjælpe en ung fyr fra Finland med at finde sjove danske film og tv-serier, hvilket jo er umuligt. 
14.40: Jeg købte min frokost i Irma i Illum og skyndte mig mod udgangen, da jeg kun havde tyve minutter tilbage af min selvbetalte pause. Der blev jeg simpelthen stoppet af en vagt(!), der ikke kunne forstå, hvorfor jeg havde så travlt, og da jeg ikke kunne vise ham en kvittering, beskyldte han mig for at stjæle. Hvor dum tror han jeg er? Jeg havde mit arbejdstøj på og maden i hånden, og jeg blev rasende. Han gad da heller ikke tjekke med ekspedienten, men lod mig bare gå. Idiot.
17.50: Min far sendte en sms og ønskede mig god kamp. AaB og AGF skulle mødes i pokalsemifinalen, og jeg glemte det lige så snart jeg lagde telefonen i lommen. 
18.50 - 20.00: Aftensmad på simpleRAW. Vi opdagede pludselig, at aftenens koncert på Jazzhouse ville starte allerede 20.15, og der var ingen opvarmning.
20.10: Heldigvis var vi lige ved siden af Jazzhouse og nåede hele koncerten. Inden den startede, spottede jeg pludselig min ekskæreste! Min allerførste kæreste (og vel egentlig den eneste udover min nuværende, der nogensinde har haft dén titel) som jeg var sammen med i fire måneder da jeg var fjorten, men ikke har set i mindst ti år. Og så står han der til Xiu Xiu-koncert. Super syret. Koncerten gik i gang, og bagefter var han væk, men det var lige endnu et skud absurditet på en vanvittig dag. 
20.20 - 21.20: Forrygende koncert med Xiu Xiu, der denne aften fortolkede musikken fra Twin Peaks. Det var smukt, rørende, uhyggeligt, vildt og fedt, og jeg bliver aldrig træt af at kigge på Jamie Stewart.
21.30 - 22.45: Der var SÅ mange af mine venner og bekendte med til koncerten i går, og mange af dem har jeg ikke set længe, så vi kunne slet ikke få os selv til at gå hjem bagefter. Vi blev stående udenfor og snakkede om rejser, bøger, Game of Thrones og selvfølgelig koncerten, men til sidst kunne jeg næsten ikke stå på mine ben.
22.45 - 23.30: På trods af mine ømme ben, gik vi de tre kilometer hjem. Vi fulgtes med min nygifte veninde og hendes mand, der fejrede to-måneders bryllupsdag i går, og det var også virkelig rart at få snakket med dem igen. 
23.45: Vel hjemme kom jeg pludselig i tanke om fodboldkampen. Jeg havde en dårlig fornemmelse da jeg tændte computeren, og AaB havde da også ganske katastrofalt tabt 2-0. Nu kan jeg ikke slå ud af hovedet, at AaB tabte fordi jeg glemte at tænke på kampen, men jeg er altså også lidt overtroisk når det kommer til fodbold. 
23.59: Lidt i midnat kunne jeg endelig gå i seng, efter at have leget lidt med Jimmy, der heldigvis var helt normal. Sikke en dag!

2 kommentarer:

  1. Mærkelig dag, men tænk på hvor meget du tidligere vare blevet slået ud over de negative ting. Du er sej :)
    Og katte er altid gode lige meget hvad teksten handler om

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sødt sagt, og du har også helt ret. Jeg har fået meget nemmere ved at klare alt det trælse. Især hvis der er katte i nærheden. :)

      Slet