mandag den 2. maj 2016

and the world's got me dizzy again

Jeg er hjemme igen efter en ekstremt vellykket tur med min søster til Wien, der er strøget direkte ind på top 5 over mine yndlingsbyer. Wien er ikke den billigste by at besøge, men jeg synes nu alligevel vi fik meget for pengene alle steder - på restauranter, ved attraktioner, i den meget velfungerende offentlige transport og ikke mindst på vores hotel, der var over al forventning. Jeg havde godt nok smidt et par ekstra hundrede kroner efter det, men vi havde ikke regnet med at bo så fint eller centralt. Vi havde udsigt fra en balkon til den travle gågade Mariahilfer Strasse, men der var ingen larm fra gaden om natten - og morgenmadsbuffeten var fremragende. 
Vi ankom onsdag over middag, og det var også den eneste dag, der bød på lidt dårligt vejr. Torsdag var allerede meget bedre, omend lidt overskyet - men fredag og lørdag var full-blown forårsdage med høje temperaturer og solskin fra en klar, blå himmel, og det var så skønt og tiltrængt. Vores eventyr fra de solrige dage fortjener deres helt egne indlæg, og jeg er desuden slet ikke færdig med at sortere billeder endnu, så disse glimt er kun fra de første dage. Vi besøgte blandt andet Stephansdom og nød den velfortjente smukke udsigt efter en hårrejsende og bare hård tur op ad trapperne i det smalle klokketårn, og hestepiger som vi er (min søster mere end jeg, dog), skulle den smukke Spanske Rideskole naturligvis også besøges. Ridehallen var meget imponerende, og hestene i stalden flotte og søde - og forståeligt nok forskånet for kameraer, så det er altså ikke de ikoniske lippizanerheste, der på det nederste billede kører hunden rundt i hestevogn. 

4 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at du siger, for jeg har meget at vise! Jeg er simpelthen faldet pladask for Wien. :)

      Slet
  2. Åh hvor jeg savner det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig en skøn tur og en fantastisk by!

      Slet