mandag den 16. maj 2016

better find yourself a place to level out

Det er allerede to uger siden min søster og jeg kom hjem fra Wien, og med de sidste dages gråvejr i København, er jeg begyndt at længes til Østrig igen. Det gode vejr gjorde, at vi gik rundt i stedet for at tage sporvognen - og sådan opdagede vi (for os) skjulte perler midt i byen på vores vej fra slot til slot. En eftermiddag fandt vi tilfældigt den smukke Karlskirche, der heldigt nok også var stedet for festivalen Rap Against samme weekend, og det var et perfekt sted at hænge ud og nyde solen. Da vi lørdag aften havde lyst til et par drinks, vendte vi tilbage hertil, drak nogle tynde vodka/red bull, kiggede på mennesker og blev kigget på, og selvom det ikke liiiige var min musikgenre, var det skønt at være lidt ude med min søster igen. 
Ved Schwedenplatz og kanalen fandt vi også den fineste strandbar med kunstigt sand og liggestole. Det var perfekt med en stærk mojito efter vores lange dag i solen blandt slotte og dyr, og hvis vi ikke skulle tidligt op næste dag, var vi nok blevet der hele aftenen.

De sidste par dage herhjemme har også været ret afslappende. Jeg fik lidt uventet en fridag, og min kæreste og jeg har hygget os med at spille Matador (det var hyggeligt det meste af tiden), spise slik og se Game of Thrones (OMG!) og et par af alle de film, jeg har købt med rabat på mit arbejde. I morgen er der hverdag igen, men allerede onsdag skal jeg til Jylland og besøge min familie, og om bare to uger skal jeg til Barcelona. Dette forår flyver afsted. 

5 kommentarer:

  1. Årh, Barcelona! Jeg er misundelig. Selvom jeg ikke kan tillade mig at klage.... :) Møz fra Kroatien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, lige når man sidder i Kroatien, må man ikke klage. :) Men ja, Barcelona er så skøn. Du må altså med til Primavera Festival engang.

      Slet
    2. Jaaah, det vil jeg så gerne!

      Slet
  2. Åhhh drinks i solskinnet <3

    SvarSlet