lørdag den 7. maj 2016

your eyes won't open wide enough

Det er ikke helt det samme at fortælle om skønne solskinsdage i Wien, når der nu er næsten lige så skønt herhjemme, men da vi tog afsted, havde det altså lige sneet. De varme dage og den strålende sol var derfor særdeles velkomne, og Wien havde imponerende mange smukke parker og slotte at slentre rundt om. Belvedere bød på et stykke kage i en gammel fløj af slottet, og statuen udenfor nærmest opfordrede til berøring. 
Efter vores tur i Tiergarten Schönbrunn gik vi videre til slottet af samme navn og den voldsomt imponerende park omkring det. Alting stod knivskarpt - buske, træer og blomster, og selvom jeg mest af alt elsker den vilde natur, er der noget utroligt tilfredsstillende over at se noget så symmetrisk. Selvom parken her var ekstraordinært velplejet, var der generelt virkelig rent og pænt i Wien, og efter min tur til hektiske Marrakech, satte jeg også stor pris på, hvor meget plads der var over det hele. 

4 kommentarer:

  1. wow! frederiksberg have go home.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var VIRKELIG imponerende! :)

      Slet
  2. Jeg drømmer mig tilbage hver dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig også en enestående tur. <3

      Slet