onsdag den 20. juli 2016

my brain reboots each time the sun begins to shine

SOOOOOOL! Der har været SÅ dejligt vejr i København i dag. Næsten lige så godt, som der var hele ugen i Tyskland. Jeg har brugt dagen fornuftigt og har jagtet Pokémons, fået vabler på fødderne, svømmet i Øresund og læst bøger i Lergravsparken, og det har været en helt perfekt alenedag efter en lille uge med gode aftaler. 

I Bamberg var der også seriøst varmt - og helt vildt hyggeligt. Med bindingsværkshuse, rosenhaver, smukke broer og en imponerende katedral emmede byen af idyl og gæstfrihed, og det er nemt at glemme, at stedet var en af de mest berygtede under hekseforfølgelsen - i 1620'erne blev mere end tusind mennesker tortureret og slået ihjel i denne fine by. Jeg har altid fundet historien om hekse utrolig interessant, men Bamberg reklamerer ikke ligefrem med sin blodige fortid, så alle de spændende historier om absurd tortur og meningsløs hekseforfølgelse blev fortalt af min far. 
Silke var også glad for at besøge Bamberg og satte pris på tyskernes lidt mere afslappede holdning til hunde på offentlige steder. Hun fangede fluer i rosenhaven imens min søster og jeg beundrede de mange, mange forskellige roser, og hun fik også lov til at smage det sidste af den is, jeg fik til frokost. Det er efterhånden blevet et lille ritual at vi får isdesserter til frokost, når vi er i Tyskland, men det er næsten også det eneste man kan få ned, når det er så varmt. Heldigvis var der stadig plads til en eminent god schnitzel til aftensmad - tænk, at noget så simpelt kan smage så godt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar