fredag den 29. juli 2016

please look back for the last time

En sidste omgang billeder fra min ferie i det, der jo teknisk set er den nordlige del af Bayern. Spørger du beboerne i området, vil de dog nok sige, at de i stedet er frankere, hvilket blev ret tydeligt på denne plakat ved Pottensteins turistinformation - og i Politiken så jeg den anden dag Bayern omtalt som en by, så det kan åbenbart være svært at finde ud af. Uanset hvad er det et skønt område, og jeg kan godt forstå, at folk er glade for at bo der. 
Traditionen tro opsøgte vi det lokale torturmuseum. Jeg har nok besøgt en otte-ti stykker i Tyskland, og dette var ikke et af de mest imponerende, men det er altid en fascinerende og makaber oplevelse at læse grusomme beretninger og se frygtelige og frygtindgydende torturinstrumenter.

Noget mere fredelige var dekorationerne på busskurene i de små byer. Jeg har skolebørn mistænkt for at have malet ubehjælpsomme The Simpsons og Minions-figurer, og denne delfin var simpelthen så yndig, at jeg måtte dele den med jer. Jeg ville ikke kunne gøre det bedre selv, men jeg har heller ikke udsmykket et busskur. 
Afslutningsvis endnu en omgang aftensmad, der smagte helt fantastisk. Det ER lidt svært at få retten til at se præsentabel ud, men her synes jeg egentlig det lykkes meget godt. Billedet får lov til at afslutte dette års feriealbum, og for første gang længe har jeg ikke en ny rejse planlagt. Lige nu har jeg rigtig meget lyst til at besøge min veninde, når hun rejser til Sydamerika om en måned, men om en måned er jeg også lige startet i skole, og det bliver forhåbentlig en slags eventyr i sig selv. Jeg må nok sætte ambitionerne til næste rejse lidt ned, men det er også helt okay - en forlænget weekend i et nyt land er heller ikke at kimse ad. 

4 kommentarer:

  1. Du er så velkommen i Sydamerika :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil så gerne se firkantede æg sammen med dig! :)

      Slet
  2. Øj - sovs! Jeg synes det ser herligt ud :D

    -A

    SvarSlet