mandag den 22. august 2016

a place where you found hope

Tredje mandag i Roskilde er nu overstået, og jeg bliver mere og mere glad for at gå i skole for hver dag der går. Okay, det er stadig åndssvagt hårdt at komme op om morgenen, men det er så fedt at lære noget, og de fleste af de ting vi lærer er enormt spændende. Jeg ved blandt andet rigtig meget om hegn nu. Med de dystre udsigter til muligheden for en elevplads, ville jeg næsten ønske, at jeg skulle gå i skole i to år og ikke kun i to måneder. Og når dagen starter med at passe geder i solskinsvejr, er det ikke helt så slemt at skulle stå tidligt op.
Vi er alle ret glade for staldtimerne, der er et velkomment afbræk i nogle lange skoledage. Jeg har i løbet af de sidste to uger passet rotter, mus, kaniner, heste, geder, skildpadder og undulater (og jeg mangler mange arter endnu!), og det er så skønt at gå rundt blandt så mange dyr. Jeg har også muget ud, fejet i den gamle svinestald og stakket mødding - så helt rosenrødt er det hele altså heller ikke, men jeg er ret glad for begge sider af pasningen. 

Jeg har ikke ret meget andet at fortælle om end skolen, for det er tydeligvis altoverskyggende i øjeblikket. Jeg har dog haft tid til at besøge en fem uger gammel, yndig baby og hendes mor i sidste uge, og i går fik jeg presset lidt sofahygge og snak med en anden veninde ind i søndagens ellers stramme program, der bød på CV-skrivning og læren om forskellige fodertyper. Ooooog et par afsnit af Vikings, som min kæreste har lokket mig til at se. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar