lørdag den 6. august 2016

all my thoughts they come in pairs

Foto: Jannie Kjær
To af mine yndlingseksistenser har fødselsdag i dag. Min gamle kat Froy ville have fyldt tyve år i dag, men hun var begyndt at skrante lidt, og hun blev aflivet for fire år siden - en måned inden min mor døde. Jeg skrev lidt mere om Froy i et tidligere fødselsdagsindlæg, og her er nogle billeder fra da hun var ganske lille. 

Den anden er min absolut yndlingsfodboldspiller Jimmy Nielsen, der fylder niogtredive i dag. I har hørt historien mange gange før, men min kat er altså opkaldt efter denne legende, der her hilser på selveste Obama. Hver gang Nicolai Larsen har kasket på i AaB-målet, springer mit hjerte lige et slag over, fordi jeg et kort øjeblik tror, at jeg ser Den Hvide Puma mellem stængerne igen. Jimmy Nielsen har det heldigvis stadig fantastisk i USA, men jeg har endnu ikke sluppet drømmen om at se ham arbejde hjemme i AaB en dag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar