søndag den 28. august 2016

I fold it right at the top of my head

Tre ud af ti uger på skolen er overstået, og det går stadig over al forventning. Det har været en begivenhedsrig uge, hvor jeg blandt andet har haft et førstehjælpskursus og har givet kunstigt åndedræt til den flotte fyr på billedet, der heldigvis havde været en tur i opvaskemaskinen, inden jeg skulle puste luft i ham. Jeg har ikke haft førstehjælp før, og det er egentlig meget rart at have lært noget helt grundlæggende om at redde liv.
I den noget mere kedelige ende har jeg også lært at bestemme forskellige frøsorter i det lidet ophidsende fag Planter & Miljø. Det var egentlig spændende nok til at starte med, og jeg kan da også kende forskel på havre, rug, byg og hvede nu (jeg har lavet et meget fint og pædagogisk skema, jeg også burde have taget et billede af), men der findes såååå mange forskellige frøsorter, og mange af dem ligner hinanden på en prik. I næste uge skal jeg lære at skelne mellem ti forskellige typer græs. Ahem.
Straks bedre går det på gården, hvor jeg igen i denne uge har været hos rotterne og gederne. Rotterne fik skiftet bure (og fik kradset og bidt os godt undervejs; når de ikke er håndtamme, er de altså ikke så lette at håndtere, som man lige skulle tro), og gederne fik beskåret klove, efter vi havde brugt et kvarters tid på at fange dem. På vej tilbage fra gården går turen forbi planteskolen og gartnerne, der altid lokker med lækre grøntsager og frugt.
Til sidst et billede af vores klasseværdier, der næsten giver mig lyst til at græde. Både billedet og klasseværdierne, altså, der er resultatet af hele to timers gruppediskussioner, hvor vi alle var ret enige om, at det var spild af vores tid - og de fleste andre var tydeligvis også enige om, at kage var ret vigtigt. (Jeg er ikke så glad for kage, med mindre min søster har lavet den - eller det er en cheesecake eller jordbærtærte, selvfølgelig). 
Og til allersidst et billede af en hestevogn, der fragter en statue af en hest gennem byen. Det er måske lidt uden for kategori, men jeg ved heller ikke umiddelbart om det ville passe ind andre steder, så her er det altså. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar