tirsdag den 9. august 2016

oh now is the time to jump into it all

I går startede jeg på grundforløbet som dyrepasser på teknisk skole i Roskilde. Det er en vildt underlig følelse endelig at være nået hertil, efter jeg traf beslutningen i starten af året - især fordi der er sket så meget omkring mig i mellemtiden. Indtil videre har jeg kun godt at sige om skolen og underviserne, og de andre i min klasse (hvor er det længe siden jeg har haft en klasse!) virker også meget søde. Jeg er selvfølgelig en af de ældste (faktisk kun tredjeældst, hurra!), men ellers er de fleste i starten af tyverne, så min frygt for at skulle diskutere hestes kønsorganer med sekstenårige knægte blev gjort til skamme. Vi er en ret broget flok, men har trods alt en altdominerende fælles interesse, så det er ret nemt at finde noget at snakke om. 

Til gengæld er jeg totalt udmattet. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så træt, at det kan mærkes helt ind i knoglerne. Det er viiiildt hårdt at gå fra seks ugers ferie til at skulle stå op kvart i seks om morgenen, og selvom jeg gjorde det tre år i træk, da jeg gik på gymnasiet, virker det lidt uoverskueligt nu. De andre har det heldigvis på samme måde - og det er nok også bare lidt ekstra hårdt i denne første uge med alle de nye mennesker og indtryk. Jeg vil i hvert fald tillade mig at vente til weekenden med at bekymre mig om den uopnåelige elevplads, der er en truende sort (eller grå, jeg prøver at være optimistisk) sky i horisonten. 

Bottom line: Jeg er glad og lettet over skolen, spændt på mere, og kun moderat bekymret for fremtiden, der starter om bare ti uger. Hvis I kender et sted, der kan bruge en engageret dyrepasser-elev, siger I bare til! 

8 kommentarer:

  1. Du er så skide sej. Kom i Randers regnskov, hobro mini zoo 😊
    Losepottemuld

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er totalt klar på begge dele. Randers Regnskov vil (nok) ikke have mig, og Hobro Minizoo er vist nok ikke godkendt til at tage elever, men det skal jeg bestemt have undersøgt. :)

      Slet
  2. Yay, jeg glæder mig sådan til at høre hvordan det kommer til at gå! :D Og aller helst med en læreplads indenfor de næste 10 uger, tak. Men findes der egentlig skolepraktik for dyrepasser-elever?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Carina! Nej, ingen skolepraktik. Og min optimisme er blevet noget mindre efter jeg er startet, af flere forskellige årsager. Men jeg har ikke givet op endnu!

      Slet
    2. Åh nej! Krydser fingrer, synes det lyder så spændende! :)

      Slet
  3. Dejligt at høre Tine! :D En god klasse, kommer man altså noget morsommere igennem et forløb med.
    Og puh, husker det kun alt for godt. Opstart ér bare hårdt, men synes som du, hurtigt man kan fornemme om det er stedet og menneskerne der gør det, eller blot den mentale/rutine-mæssige omstilling, de nye indtryk og at være på socialt, der trætter (:
    Håber det bliver et hit - lover at holde øjne og øre åbne i landets dyreparker, men gætter på, du nok gerne bliver på Sjælland ;)

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for en sød kommentar, Anne. Det er godt nok hårdt lige nu, men er heldigvis ret sikker på, at det er alle de nye indtryk og 'lær-hinanden-at-kende'-lege, der gør mig så træt.
      Jeg bliver ikke nødvendigvis på Sjælland. Det vil jeg helst, men jeg synes det ser sort ud. Aalborg Zoo ville også være drømmen - men de har elever helt til 2019... :( Ellers må jeg tage til udlandet. :)

      Slet
  4. <3 <3 <3 ! så stolt og glad af min allerbedste tine! det ER godt nok tidligt, men som de andre kommentarer nævner, så tror jeg også at det mest er alle de nye indtryk, der trætter. :* mange kæmpe knus og kys!

    SvarSlet