fredag den 5. august 2016

the days keep slipping down into the cracks

Min sidste ferieuge er travl og fyldt med gode aftaler. I går spiste jeg brunch med den veninde, der snart stikker afsted til Sydamerika, og det var både virkelig god mad og som altid dejligt selskab. Hendes vegetarbrunch fik min i forvejen store mængde bacon til at se næsten grotesk ud, men jeg spiste den med stor glæde alligevel. Jeg har faktisk ikke rigtig råd til at blive ved med at spise ude, for jeg er officielt på SU fra i mandags, men i mit hoved starter mit nye liv først rigtigt nu på mandag, når jeg også starter i skole. Og alt i alt er jeg bare lykkelig for, at jeg overhovedet KAN få SU efter at have brugt alle mine klip på universitetet, men teknisk skole er heldigvis noget andet. 
Efter min brunchaftale mødtes jeg med to veninder, der også er mine tidligere kollegaer. Jeg har ikke set dem længe, og der er sket så vanvittigt mange ting i vores liv og på vores gamle (i deres tilfælde nuværende) arbejdsplads, så selvom vi egentlig havde aftalt at gå på Pokémon-jagt på Christiania, endte vi med at sidde på en bænk og snakke i tre timer. Det var tiltrængt. På vej hjem stødte jeg på Christianias fodboldholds spillerbus, der var så nymalet og flot, at jeg lige måtte forevige den. Jeg er stadig ikke god til at få mit kamera med mig rundt, og alle billeder er igen fra mobilen - og jeg skammer mig. 
I dag har jeg spillet - og spillet. Jeg gik en lang tur med min kæreste, og da han smuttede i øvelokalet, fortsatte jeg ind til Bibliotekshaven, der er den ultimative location for Pokémonjægere i København. Jeg opdagede først stedet for et par uger siden, men har siden læst om haven i Politiken og... ahem, i diverse facebook-grupper. Der var fem gange så mange mennesker i dag som ved mit første besøg, men det var en ret sjov oplevelse at gå rundt blandt så mange glade mennesker, der alle var fælles om det samme mål. 
Min kæreste og jeg fulgtes hjem igen, og efter indkøb af snacks, spillede vi Game of Thrones-Monopoly. Jeg vandt. Igen. Jimmy var meget interesseret, men fik trods alt ikke lov til at være med, selvom vi debatterede det et kort øjeblik. 

Ferie rocks. 

2 kommentarer:

  1. Hold da op, i alle de år jeg arbejdede på det Kongelige bibliotek, tror jeg aldrig jeg har set mere end tyve mennesker på samme tid, i bibliotekshaven. Fedt så mange har fundet den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du arbejdet på Det Kongelige Bibliotek? Sejt. :) Det er virkelig en skøn have. Jeg kiggede også forbi i dag - der var i hvert fald 200 mennesker. Helt skørt.

      Slet