søndag den 23. oktober 2016

so I've made peace with the falling leaves

Selvom jeg som arbejdsløs jo teknisk set ikke har haft efterårsferie, har jeg nu alligevel nydt, at jeg ikke nødvendigvis skulle op 05.30 om morgenen. Jeg har fået søgt nogle jobs, men der har heldigvis også været plads til andre aktiviteter, og i tirsdags gik jeg en tur på et gråt og diset Amager Fælled sammen med mine to gode veninder og deres små piger. Tvillingerne er på én gang fire måneder og halvanden måned gamle, og det går heldigvis kun den rigtige vej med dem nu, efter deres lidt hårde start på livet. Hvis man skulle have lyst til at følge et par seje, små piger på instagram, kan man gøre det lige her.
Jeg plejer egentlig at have et ret veludviklet planlægningsgen, men det kiksede altså i denne uge, hvor jeg onsdag både fik fjernet en visdomstand og fik min far på besøg til efterårsferie. Jeg tror dog jeg er sluppet ualmindelig billigt, for jeg har ikke haft ret ondt, og med min far til at finansiere et par bøtter Ben & Jerry's, var det heller ikke så slemt kun at måtte spise (næsten) flydende og kolde ting. 

Allerede torsdag kunne vi derfor godt køre en tur til Roskilde og udnytte den eneste solskinsdag i 'ferien', og min far og jeg besøgte Vikingeskibsmuseet sammen med en million børnefamilier. Det meste foregår udenfor (bortset fra de egentlige skibsvrag, selvfølgelig), hvilket hævede min børnetolerancetærskel betydeligt, og det var egentlig meget hyggeligt at se børn iklædt vikingetøj kæmpe bravt med træsværd og træøkser. 
Vi fandt også en sej falkoner, og senere på dagen fandt jeg sørme også selveste Falkor i Roskilde Domkirke, der bestemt også er et besøg værd. Det freakede mig dog lidt ud, at dronningen allerede har fået bygget et sarkofag, der står klar til hendes død. og endnu mere freaky er det, at sarkofagen nærmest er gennemsigtig. Oh well, hver sin lyst.

Min far kørte hjem i går, og i går aftes var jeg på Studenterhuset til reunion med mine gamle kollegaer, hvilket var lige så sjovt og hyggeligt, som jeg havde håbet. Det er så underligt ikke længere at se dem hver dag, men de fleste er heldigvis kommet godt videre efter konkursen. I dag er jeg liiiidt ramt, men vi har været i kiosken og hente bland selv-slik, og der er masser af fodbold på skærmen, så det har været en ret god søndag. Resten af aftenen skal gå med at forberede mig mentalt på Walking Dead-sæsonpremieren i morgen, der lader til at blive en særdeles ubehagelig affære. 

2 kommentarer:

  1. Åh, at få revet tænder ud er røv og nøgler - is er vitterligt et krav, bare fordi det er synd for en - ikke fordi man faktisk ikke kan holde andet end det og yoghurt ud :p

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, Anne! Derfor var det nok også held i uheld at jeg havde besøg af min far - der er nu ikke noget bedre end fædre (og mødre) til at have ondt af én, når man klynker lidt. Og der er stadig is i fryseren! :D

      Slet