mandag den 14. november 2016

I think I'll ship myself back west

Jeg har holdt en lille forlænget weekend hos min far, hvor jeg er nået helt ned i laveste gear. Dagene har budt på langsomme morgener (who am I kidding, det har været langsomme formiddage) med tid til at læse hele Politiken, og en morgenmad bestående af skagenslapper med både smør og nutella, som jeg er for nærig - og i øjeblikket også for fattig -  til at købe derhjemme. 
Jeg var lidt sent ude med at melde min ankomst i Mariager, og min søster har været lidt travl i weekenden, så hende har jeg ikke set helt så meget, som jeg gerne ville. Vi har dog nået at storhygge med forsinket mortensaften, and på grill og Fuglekrigen i Kanøfleskoven, og så fik jeg hende overtalt til at lade Silke være plejebarn hos min far i weekenden, så jeg også kunne få lidt tiltrængt hundekærlighed og blive tvunget til at rejse mig fra sofaen af og til. Silke, far og jeg fik gået nogle ture, besøgt mor på kirkegården, der viste sig fra sin pæneste efterårsside, og så fik vi lige erobret et gym nede ved havnen. 
Det kan godt være, at det er månen vi skal kigge på i dag, men solen var nu altså også ret imponerende i Nordjylland i går eftermiddags. Og selvom denne sol var ved at gå ned, slutter jeg lige af med et link til Lau Højens version af 'Se, Nu Stiger Solen', som nok er den mest rørende sang jeg kender. Vi nærmer os fireårsdagen for min mors død, og det kan godt mærkes lidt i hjertet af og til, og derfor var det også ekstra rart at være hjemme. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar