mandag den 21. november 2016

I want to tell the whole world

JEG HAR FÅET ELEVPLADS! 

Jeg har slet ikke nævnt det herinde - eller andre steder, for den sags skyld, da jeg var skrækslagen for at jinxe det - men i onsdags var jeg til jobsamtale hos Afdelingen for Eksperimentel Medicin på Københavns Universitet; også kendt som Panum. Aftenen før var jeg så nervøs, at jeg næsten ikke kunne være i min egen krop, og om natten vågnede jeg en ti-femten gange med vild hjertebanken. Ahem. Jeg er ikke SÅ god til pressede situationer - i hvert fald ikke når det handler om noget, jeg virkelig gerne vil.


Samtalen gik godt. Ikke fantastisk, men godt. Jeg skulle snakke med hele tre mennesker, men de var alle enormt søde og rare, og de tog godt imod mine nervøse jokes. Siden i onsdags har jeg været ret spændt, men har alligevel haft en helt anden ro i maven end før samtalen, for jeg gjorde hvad jeg kunne, og selv hvis det skulle blive et afslag, er det ret sejt overhovedet at have været til samtale. Men det blev IKKE et afslag. I formiddags blev jeg ringet op af den søde elevkoordinator, og jeg skal starte som dyrepasserelev med speciale i forsøgsdyr 2. januar 2017. 

Det er en ubeskrivelig lettelse! Jeg er simpelthen så glad for det - Panum har været en af mine absolutte førsteprioriteter siden jeg startede, og jeg så det som et tegn, da de søgte elever netop som jeg havde afsluttet mit grundforløb. (Det er sindssyge odds. Det sker altså aldrig.) Jeg ser virkelig frem til at være en del af Københavns Universitet igen - selvom det bliver på en helt anden måde, end da jeg studerede tysk! 

Jeg kommer til at snakke meget mere om det hele, men lige nu skal elevpladsen fejres med en god veninde og bunkevis af sushi. Tak fordi I har heppet på mig!

8 kommentarer:

  1. Hvor er det flot! Mange gange tillykke :D :D

    SvarSlet
  2. Jubii! Hvor ér det bare dejligt - og velfortjent! Tillykke med det Tine (:

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne! Jeg kan stadig ikke få armene ned! :)

      Slet
  3. Jeg faldt tilfældigvis over din blog for noget tid siden, og jeg synes, du virker som en både stærk og sej person. Tillykke med elevpladsen! ʕ•ᴥ•ʔ

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, tusind, tusind tak, det var virkelig en dejlig kommentar! Den var forsvundet lidt i bloggers nye design, så jeg har først fundet den nu, men det var virkelig en af dem, der varmer. Tak igen.

      Slet