søndag den 27. november 2016

in my new dream the light's shining on me

Denne sidste uge er simpelthen fløjet afsted, for den har været spækket med gode venindeaftaler og en intensiv omgang familiehygge her i weekenden. Normalt skal jeg altid have mindst én aleneaften om ugen, men i denne uge har jeg været så glad, lettet og stolt over at have fået den elevplads, at jeg har sprudlet af overskud. Jeg har spist sushi med en efterskoleveninde, lavet mad til veninde, jeg mødte lige da jeg flyttede til København, drukket varm kakao  med tidligere kollega, set fremragende DR3-doku'er med en af bedsteveninderne, der også overnattede, og ikke mindst hentet en anden af bedsteveninderne i lufthavnen efter hendes tre måneders rejse i Sydamerika. Jeg har snakket og grinet og hygget og gået lange ture, og i går fortsatte den gode uge, da jeg hoppede på et tog mod Sønderjylland for at besøge min onkel og tante. 

Min far og søster tog også turen sydpå, og det var en perfekt omgang familiehygge med alt hvad det indebærer af god mad, gåture i skoven med hundene, og ikke mindst fremvisning af min morfars lysbilleder, som jeg ikke har set i mange, mange år. Han var en meget dygtig hobbyfotograf, og har taget SÅ mange seje billeder, og vi så kun en lille brøkdel af de uhyggeligt mange kasser med lysbilleder. Nu skal de digitaliseres, og jeg glæder mig sådan til rigtig at sidde og nærstudere dem. Øverst er det min smukke, smukke mormor, og jeg har også set SÅ mange fine billeder af min mor som lille. 

Det var også dejligt at se mine fætre igen, der på trods af deres alder (sytten og tyve)  heldigvis gerne ville tilbringe en lørdag aften i selskab med deres kusiner og onkel. Min ene fætter har en 3D-printer, som jeg blev helt utroligt fascineret af - især fordi min fætter kunne fortælle så levende om processerne bag. Jeg har set 3D-print på nettet, men det var helt anderledes at se det 'live', og jeg kunne slet ikke løsrive mig i de fem kvarter det tog at printe den fine lille båd. I nat sov jeg sammen med Buzz Lightyear, og det var heller ikke så dumt. 

Nu er jeg tilbage på sofaen på Amager sammen med min kæreste og min kat og fodbold i fjernsynet. (I beskrivelsen af min perfekte uge har jeg slet ikke fået nævnt, at AaB i fredags vandt over Randers! Ekstremt tiltrængt sejr for mit hold, der er i krise - men selvfølgelig vender det nu.) På bordet foran mig står den fine, blå båd og minder mig om denne gode uge, der gerne må gentage sig det næste stykke tid. I dag er det nemlig fire år siden min mor sidst var ved bevidsthed, og der kommer nogle trælse mærkedage de næste par uger, men jeg skal nok prøve at holde hovedet højt, og savne i stedet for at sørge alt for meget. 

3 kommentarer:

  1. Lyder som nogle dejlige dage!
    Har været til 3D foredrag for sjov skyld, og synes det lød så spændende efter 1,5 time var ovre, så da jeg et år efter, faldt over en workshop på Utzoncenteret, måtte jeg også liiige se live versionen :D

    - A

    SvarSlet
  2. Og krydser fingre for at mindedagen også bliver andet, end hård. Min venindes ligger d. 30 december for sin mors død og hun laver altid hjemmelavede flødeboller med den samme barndomsven den dag, nu på 9. år (:

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne! Det var simpelthen så spændende, det 3D-print, dér - jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, der er sært fascineret af tingesten! Jeg tror, at dagen bliver god, for jeg har lige lavet en aftale med den veninde, der er kommet hjem fra Sydamerika. Hende har jeg kendt i snart tyve år, og hun kendte også min mor. :) Hvor lyder det bare som en fin tradition din veninde har! :)

      Slet