tirsdag den 8. november 2016

this big, bright sun isn’t bright enough

I sidste uge begyndte jeg langsomt at gøre mig klar til at gå i vinterhi. Jeg ser ikke umiddelbart nogen grund til at skulle kæmpe mig igennem de næste kolde, mørke måneder, så jeg kan lige så godt sove dem væk. Jeg er blevet lidt af en sofakartoffel - især efter jeg begyndte på det nyeste Tomb Raider-spil - men ugen bød heldigvis også på et par fristende arrangementer, der fik mig ud af døren. 

I torsdags var jeg til Okkervil River-koncert i Lille Vega. Det var et af de bands, der sammen med Bright Eyes (og utallige andre) lavede soundtracket til mine start-tyvere og alt deres smerte, forvirring og ensomhed. Men ligesom jeg er frontmand Will Sheff blevet ældre (han fyldte faktisk fyrre i år), og han føler ikke længere for at skrige sig desperat gennem sætninger som 'trying to push his kiss out of its place' og 'tonight's the blood from real cuts'. Det forstår jeg godt, men det gør desværre musikken noget mere intetsigende, og jeg blev helt ked af det, da de jazz-hyggede sig gennem 'Unless it Kicks' og 'Our Life is not a Movie or Maybe'. Til sidst fik jeg dog lidt desperation i mit yndlingsnummer 'For Real', og så var det alligevel okay, at jeg var cyklet gennem det kolde Vesterbro for at gå alene til koncert. Det er også meget nemmere at komme foran, når man kun er én. 
I søndags blev jeg også lokket udenfor og i biografen for at se Doctor Strange i IMAX. Det er egentlig utroligt, at Marvel-universet interesserer mig så relativt lidt, når nu jeg nørder over stort set alt andet, men mange af filmene føles bare lidt... flade. Søndagens oplevelse startede lidt på samme måde - jeg bryder mig ikke om at bare åbningssekvensen var så vild, at den ville være det helt ultimative, storladne, vanvittige klimaks i ALLE andre film. For meget action får mig til at kede mig, men jeg blev positivt overrasket hen af vejen, for der var egentlig relativt få slåskampe i filmen. Samtidig må jeg også erkende, at jeg nok er lidt småforelsket i Mads Mikkelsen - jeg har prøvet at kæmpe imod det i årevis, men måtte endeligt overgive mig til glimmermake-up og grå hestehale. Selve IMAX-delen har jeg ikke en holdning til. Jeg går nok for sjældent i biografen. 

I dag var der pludselig solskin, og vinterhi-tankerne kunne skubbes lidt på afstand. Jeg faldt over noget af mit yndlingschokolade, og så fik jeg købt en fin gave til en lille pige, der snart skal døbes. I aften skal jeg spille Tomb Raider og følge med i valget, og jeg skal nok også have kværnet alt chokoladen inden min kæreste kommer hjem fra sit øvelokale. Good times!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar