fredag den 16. december 2016

but I know I could stay here all night

Siden sidst har jeg råhygget med en håndfuld af mine gode venner. Det er virkelig storartet pludselig at have så meget tid til gode aftaler, og jeg prøver at udnytte det til fulde, inden jeg om lidt over to uger (gisp!) starter på Panum. I søndags var jeg i Botanisk Have (hvor alle billederne er fra, obvs.) med tre gode venner, som jeg har kendt i over ti år, og eftersom det er sjældent vi alle fire ses, havde vi rigtig meget at snakke om. Kaktus og grønne planter var den perfekte kulisse, og da vi blev trætte af at gå, spiste vi en lækker frokost på en hyggelig café. Jeg fik en rugbrødssandwich med fiskekaker, og tænkte lidt på Noora. 
Tirsdag gik jeg en lang tur på Christiania med den veninde, jeg mødte i min sorggruppe efter min mor døde. Vi snakker efterhånden sjældent om alt det svære, der bragte os sammen i første omgang, hvilket er ganske naturligt og meget befriende. Der er stadig plads til det, men denne gang snakkede vi mest om SKAM, og jeg var lykkelig for endelig at finde en veninde, der nørder det lige så meget som mig. Jeg lytter til den her mindst ti gange om dagen i øjeblikket, og jeg bliver lige rørt hver gang. 
I går aftes var min kæreste og jeg på helvedestur til Fields for at købe julegaver til hele hans familie. Det virkede totalt uoverskueligt, men endte faktisk med at blive en helt hyggelig tur. Indkøbene var relativt hurtigt overstået, og vi sluttede turen af med middag på en ikke-center-agtig restaurant på toppen af Fields. Jeg fik rullesteg, bernaisesauce og parmesan-fritter og var lidt i himlen. 

I dag var jeg en tur på Frederiksberg med min veninde fra skolen. Vores ærinde må forblive en hemmelighed lidt endnu, men bagefter nåede vi også lige en tur omkring Christianias julemarked, der bød på alt fra fint, håndlavet keramik til ret bizarre kuriositeter som udstoppede fugle beklædt med bling-smykker. Vi håndhævede også vores tradition med at drikke en kop varm kakao med flødeskum, og så vendte vi støvlerne mod Amager, hvor vi bor ét minut fra hinanden - meget fattigere end vi startede dagen, men også glade og tilfredse. 

Hele weekenden har jeg også gode planer, og allerede på mandag tager jeg til Jylland. Life is good. 

4 kommentarer:

  1. Det lyder absolut ikke dårligt - at sætte kryds over julegavelisten, udsigt til julevisit og parmasanfritter er faktisk noget af det bedste.

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt heller ikke dårligt - det går faktisk ret godt lige for tiden. :)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt at høre! Det har du også fortjent.
    Så sidste afsnit alene og trak ikke vejret i flere minutter (ca.) mens han sang. Så fint og så fin scene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Lærke. Ja, den scene dér er noget af det smukkeste, jeg nogensinde har set i en tv-serie. Suk.

      Slet