lørdag den 31. december 2016

the world will not stop moving


Her på årets sidste dag deler jeg lige lidt flere julehyggebilleder, for efter jeg kom tilbage til København i søndags, er jeg gået lidt i dvale og har ikke rigtig fået udrettet noget. De sidste dage har jeg stresset vildt og decideret haft kvalme over at skulle starte som elev allerede på mandag, og det kommer nok også til at præge min nytårsaften og dagen i morgen. Jeg er fortrøstningsfuld og spændt, og jeg har aftalt med mig selv, at jeg ikke må drage nogle konklusioner om stedet overhovedet, før jeg har været der mindst et par uger. Alligevel kan jeg ikke kontrollere min krop, der panikker helt vildt og vækker mig med hjertebanken om natten. Sådan er det nok bare.

Vi har ikke nogle fjernsynskanaler herhjemme, så da jeg blev fældet af feber og forkølelse i Mariager, var fjernsynet faktisk glimrende underholdning. Især da jeg fandt DR3 og deres maraton-visninger af SKAM (typisk mig at vælge noget, jeg bare kan se på nettet). Juleaftensdag mandede jeg mig dog op og satte mig ud i bilen, så vi kunne komme på vores kirkegårdsbesøg. Vi kørte også forbi min bedstemors gamle gård, hvor min far er vokset op, og hvor vi har fejret jul adskillige gange. Måske er der en ny familie, der fejrede jul dér i år - men de har ikke haft besøg af nissen, kan jeg se, for han boede i laden - og den har de revet ned. Hos min mor var der lys og dekorationer i lange baner, og hun fik faktisk to julebesøg af os - et i dagslys, og et kort visit selve juleaften mellem andespisningen og risalamanden, og hos min far var der gang i en upassende romance mellem gammelnissen og den noget yngre mus.

I aften skal vi holde en low-key-nytårsaften, hvilket passer mig rigtig godt. Min kæreste og jeg går en tur over på Islands Brygge og fejrer aftenen med vores venner med tvillingebabyerne. Vi har købt sushi og tapas, der skal indtages, når de små piger tillader det, og ellers skal vi bare snakke og hygge os. Det er nytårsaften lige efter mit hoved. Rigtig godt nytår til jer alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar