lørdag den 21. januar 2017

I can see a lot of bright in you

Nu har jeg arbejdet som dyrepasserelev i tre uger, og jeg er stadig enormt glad for det. Jeg er efterhånden ved at vænne mig til at stå absurd tidligt op, og jeg overvejer endda at begynde at cykle igen i næste uge. Det gjorde jeg nemlig de to første dage, men var så dødtræt bagefter, at jeg begyndte at tage metroen. Og selvom det ikke længere er helt så slemt, er jeg stadig træt om aftenen. Der går nok et par uger mere før jeg helt har vænnet mig til det, og kan overskue mere end en enkelt social aktivitet om ugen, men det er også helt okay. Når jeg ikke har orket meget andet end at ligge på sofaen om aftenen, har jeg heldigvis haft alle mine skønne julegaver at fornøje mig med - dem har jeg slet ikke fået vist, men bedre sent end aldrig. Jeg har allerede læst den fantastiske 'Adulthood is a Myth af skønne Sarah Andersen flere gange, og nu er jeg i gang med 'Yes Please' af Amy Poehler. Point til den, der kan spotte referencen på min fine t-shirt!
I sidste weekend havde vi besøg af min søster og hendes kæreste, hvilket naturligvis resulterede i nogle super hyggelige dage. Det var simpelthen så dejligt at være sammen med min søster igen - hun er så småt ved at flytte sammen med sin kæreste et godt stykke væk fra Mariager, så nu ser jeg hende ikke længere automatisk, når jeg besøger min far. Vi spiste god mad både hjemme og ude, var i biografen, gik lange ture og slappede af til Disney-film og SKAM. Sidstnævnte så min søster og jeg lige hele første sæson af (og lidt af anden) lørdag aften og nat, mens vores kærester havde andre aftaler, og jeg bliver aldrig træt af den serie. Tror jeg snupper et par afsnit med Isak om lidt. Jeg har i samme ombæring ganske skamløst købt hele tre nye totebags til min efterhånden uhyggeligt store samling, og især den første er jo som lavet specielt til mig. 

8 kommentarer:

  1. Jubii, skønt at høre fra dig Tine - lyder til det går godt, og dejligt du er glad for de nye arbejdsomgivelser :D

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, så har jeg slet ikke fået svaret dig, Anne! Jeg blev ellers så glad for din kommentar, men bloggen bliver altså lidt glemt i øjeblikket. Det går heldigvis rigtig godt, tak. :)

      Slet
  2. "Adulthood is a myth" er SÅ god - jeg har den dog kun på Kindle (fordi jeg ikke havde tålmodighed til at få den sendt med post da den udkom. Posten kan være ualmindelig langsom til at nå Grønland, er mit forsvar!), men jeg "bladrer" også tit i den - den gør mig i godt humør. Men jeg må dog indrømme, at "Yes, Please" overhovedet ikke fangede mig... hvad synes du om den?

    Og ikke mindst, og egentlig det jeg ville spørge om i første omgang, hvad synes du om det shampoo, balsam og håndcreme du har fået i julegave?

    Men så var det vidst også det :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaaa, Sarah Andersen er så god! Jeg har sat mig for at skaffe mig en Kindle eller lignende, for jeg kan ikke blive ved med at skrabe bøger til mig, men tegneserier/ graphic novels tror jeg ikke jeg kan lade være med at købe. :D

      Jeg har faktisk ikke fået læst i Yes Please endnu, fordi jeg af uvisse årsager gik i gang med en Stephen King-roman, som jeg har læst tre gange før. Sådan er det tit, når jeg har mange ulæste bøger på hylden. Jeg har godt hørt lidt blandet om bogen, men jeg er så glad for hende, at jeg håber jeg får bare lidt ud af den.

      Og dit egentlige spørgsmål kan jeg heller ikke svare på, da jeg ikke har taget det i brug endnu. Det var ikke et ønske som sådan, men noget af min fars julegave fra arbejdet, som han mente jeg ville sætte større pris på end ham selv. :D

      Slet
    2. Haha, gode svar til alle mine spørgsmål :D Især fordi du har hamstret din fars gave fra arbejdet, det er jeg stor fan af!

      Du bliver NØDT til at købe en Kindle, og gerne hurtigere end lynet. For OMG hvor er det smart :D Jeg har en Kindle Paperwhite, og jeg købte den for ca. 3-4år siden, og jeg er virkelig glad for den! Til daglig læser jeg stadig fysiske bøger, som regel i hvert fald, men når jeg er ude at rejse så er det virkelig en life saver! :) Og jeg vil til hver en tid anbefale at købe en Kindle, fremfor f.eks. at bruge sin smartphone, for på en Kindle holder batterierne ca. en månedstid før den skal oplades, man kan altid læse på den om det er bælgmørkt eller høj solskin, og den er let som en fjer. Ikke sponsoreret, haha :D

      Slet
    3. Fantastisk, ikke-sponsoreret reklame for Kindle! :D Min far har en no-name e-bogslæser, som jeg lige vil afprøve først (den kan man også læse på i solskin og i mørke) inden jeg køber min egen. Eller ønsker mig den. Der er trods alt kun et par måneder til min fødselsdag. :D

      Slet
  3. Jeg er meget enig med Carina i anbefalingen af Kindle, om end jeg heller ikke har afprøvet andre e-bogslæsere. Selv bruger jeg den mest til skønlitteratur, mens jeg stadig køber og læser faglitteratur i fysisk form.

    Og så ser jeg meget frem til at høre din mening om City of Mirrors. Jeg var jo en anelse ... ambivalent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at få prøvet min fars e-bogslæser: nu er I tre fornuftige mennesker, der har sendt en anbefaling i min retning, så mon ikke en Kindle er mit næste ønske.

      Jeg ved godt, at du ikke var så glad for City of Mirrors. Men den skal jo læses, og den var faktisk ikke ret dyr. :)

      Slet