torsdag den 12. januar 2017

well, every head's a different world

I dag har jeg for første gang i mit liv bevidst aflivet et dyr. Og jeg stoppede ikke ved én, men tog faktisk livet af hele fjorten mus - og havde det overraskende okay med det. Se selv - mit nye liv er ikke heeeeelt så blog-egnet som mit gamle, der bød på lidt flere koncerter og tv-serier end musedrab, hårnet og sikkerhedssko. Det betyder heldigvis ikke, at jeg ikke er glad for min nye tilværelse, for dét er jeg - jeg må nok bare fastholde min beslutning om ikke at snakke direkte om mit arbejde herinde. 

Indirekte er der dog også en del at fortælle. F.eks. forventer jeg hver eneste morgen, at nogen overrækker mig en medalje, når jeg stempler ind klokken 7.02, 7.05 eller 7.08 - for mig er det helt absurd at skulle møde så tidligt. Og jo jo - flextid er en af goderne på mit nye arbejde, men når jeg som elev ikke må være alene på afdelingen, giver det ligesom mest mening at være der, når de andre dyrepassere møder ind - og det gør de altså klokken syv. Der er også én, der møder klokken seks. Hun bor i Køge, så hun står op 04.30. Jeg har ingen ord. Er i øvrigt blevet mødt med overraskende lidt forståelse for mit hårde liv fra både mine veninder med små børn og mine nye kollegaer, der alle bare griner lidt af mig. En dag lærer jeg vel at stå op midt om natten. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar