tirsdag den 14. marts 2017

I am right here but I wanna be there

Min søster er flyttet ind til sin kæreste i det dejligste hus i Nordjylland. Min far og jeg besøgte dem i weekenden, og det var helt skørt at blive inviteret på hjemmeskudt middag og overnatning i et stort hus i udkanten af skoven og med udsigt til Limfjorden. Min søster har fået sat sit præg på huset, og jeg synes simpelthen, at det er blevet så fint både ude og inde. Det er lige sådan, jeg gerne selv ville bo - hvis jeg da ikke var en samler, der bor på alt for få kvadratmeter med en kæreste, der har en forkærlighed for mørke, brune farver på gulvene.  
Silke er også ret begejstret for at være flyttet nordpå. Det første hun gør om morgenen er at lægge sig ud i forhaven, hvor hun nyder solen og den gode plads. De bor ud til en skov i udkanten af en i forvejen lille by, og både rådyr og fasaner gæster baghaven, hvor der er sat et vildtkamera op. Der må Silke ikke gå ned alene, men hun virker også ganske tilfreds med sit kongerige i forhaven. 
Middagen stod som sagt på hjemmeskudt rådyr, og det smagte helt vidunderligt. Hvis man for ti år siden havde fortalt min søster og jeg, at vi senere i livet ville blive henholdsvis kæreste med en jæger og arbejde med forsøgsdyr, havde vi troet det var en joke. Vi har nok fået et lidt mere nuanceret syn på tingene, og i dag vil jeg da hellere spise et dyr, der er skudt af en jæger, end sætte tænderne i en gris fra det konventionelle landbrug. Forsøgsdyrsbranchen kan man jo heller ikke skære over én kam, men medicinsk forskning har jeg i hvert fald svært ved at have noget imod. Jeg siger ikke, at min tilgang er den eneste rigtige, og jeg respekterer fuldt ud folk, der har en anden holdning - jeg har selv været der.

Nå, det var et sidespring, men jeg er bare så glad for, at min søster og jeg er havnet gode steder. Jeg kunne godt have brugt et par dage mere med min søster og hendes kæreste i det fine hus og den smukke natur, men heldigvis skal jeg besøge dem igen allerede til påske - og til den tid er lille Quark flyttet ind; en overnuttet, sort labradorhvalp. Jeg glæder mig helt ustyrligt!

4 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin indretning din søster og hendes kæreste har - det ser vældig hyggeligt ud :)

    Og så vil jeg bare lige sige, at jeg er 100% enig i dit synspunkt mht. jagt og forsøgsdyr (så jo, din tilgang er den eneste rigtige, haha!). Præcis ligesom jeg også går ind for nogle former for pels - f.eks. sælskind fra Grønland, hvor sælerne lever hele deres liv i havet og bliver skudt af en fanger, fordi han skal have mad på bordet. Det har jeg ikke det fjerneste imod, og det vil da kun være synd og skam, hvis man ikke udnyttede skindet, når man nu spiser dyret alligevel (hvilket man altså bliver nødt til, hvis man skal overleve i de helt små bygder - det er lidt svært at gro frugt og grønt heroppe i hvert fald). Længere forklaring, men altså, jeg er enig med dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes virkelig også, at der er så fint. :)

      Tusind tak for din kommentar. Jeg er glad for, at du ser tingene på samme måde som mig - det er nu rarest, haha! - og jeg kan i øvrigt kun tilslutte mig dine tanker om sælskind. Deciderede pelsfarme har jeg det straks sværere med, men det er jo også noget ganske andet. :)

      Slet