torsdag den 23. marts 2017

I like you because you're true blue

I dag er min sidste dag som 31-årig, og jeg har oplevet lidt af hvert:

- Jeg tog mig sammen og stod tidligt op, så jeg kunne cykle hjemmefra allerede klokken halv syv. Det var en vidunderlig morgen, og jeg nød virkelig turen og de tomme cykelstier. 

- Jeg brugte igen lidt for lang tid på at fange en løssluppen mus - de er altså nogle hurtige små fætre, der stikker af, hvis man er uopmærksom bare et lille øjeblik. Jeg lavede en old school-fælde med en kasse og en kuglepen og lokkede den med peanuts, og det lykkedes mig at fange den efter tyve minutters tid. Ahem. 

- Imens hørte jeg radio. Jeg arbejder i en kælder, og signalet er så dårligt, at vi kun kan høre POP.FM. Det føles som om jeg hører Losing My Religion, Torn og Over My Shoulder otte gange om dagen. For ikke at tale om den helt forfærdelige reklame for Mols Linien, der byder på Kombardo-sangen en gang i timen. 

- Jeg fik den gode nyhed, at jeg kan blive på min nuværende afdeling indtil jeg skal i skole til august. Det er perfekt, for jeg er SÅ glad for at være der, og jeg har ikke lige mod på at skifte afdeling, holde sommerferie og starte skole på under to måneder. 


- På cykelturen hjem oplevede jeg en mild omgang road rage hos mig selv. Jeg prøver virkelig at lade være, men når jeg er på cykel, bliver jeg irriteret over alle de billister, der kører helt åndssvagt. Lad nu være med at køre over for gult, når du kan se du kommer til at blokere cykelstien for halvfjerds cyklister midt i myldretiden..! Det blev bedre over Inderhavnsbroen, og da jeg nåede Christiania og Kløvermarken, var jeg glad igen. 

- Jeg har købt flødeboller til mit arbejde i morgen. Jeg har chokeret dem ved at fortælle, at jeg aldrig har bagt en kage i mit liv (måske et par enkelte gange i mine unge dage med en veninde, hvor vi dog spiste det meste af dejen først), og nu har jeg vist lovet dem at prøve engang. I morgen er vi dog kun tre, så jeg venter lige lidt med at kaste mig ud i dét projekt. 

- Herhjemme har Jimmy og jeg jagtet mus og snor rundt i lejligheden, hvorefter jeg kunne børste et helt lille bjerg af pels af ham. Nu ligger han tilfreds ved siden af mig i sofaen, og jeg er spændt på at se, om han har skaffet en fødselsdagsgave til mig i morgen. 

5 kommentarer:

  1. Yay, jeg når det vidst liiiige inden klokken slår 24 i Danmark: TILLYKKE med fødselsdagen :D Håber du har haft en ligeså god dag som ovenover :D Bare med lidt mere kage og flere gaver, selvfølgelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Carina! Du havde endda 26 minutter i overskud! Jeg havde en rigtig dejlig dag, men desværre uden kage, som jeg først får til påske, når jeg skal besøge min søster. (Hun laver verdens bedste kager). Gaver var der masser af! :)

      Slet
  2. Haha hvor er det bare sejt med den musefælde!!!

    SvarSlet
  3. ... Men hvorfor havde du peanuts på arbejdet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, vi har faktisk en kasse med peanuts, som vi giver de musepar, der avler. Så har de lidt ekstra energi at give af, når de får atten unger på én gang, der alle sammen skal have mælk. :)

      Slet