lørdag den 29. april 2017

break up the shapes you like

Det er lørdag aften, og jeg er lige kommet hjem fra en hyggelig 30-års fødselsdag, der startede allerede lidt over middag. Min hjerneaktivitet rækker derfor ikke til ret meget mere end endnu et ugen der gik-indlæg, men jeg har faktisk også oplevet flere nævneværdige ting den sidste uges tid.

- I sidste weekend var jeg til navngivningsbrunch på Toldboden, og Langelinie viste sig fra sin flotteste side, da vi efterfølgende gik en tur i det kølige forårsvejr. Tvillingepigerne fik officielt deres fine navne, og min kæreste og jeg hyggede os for enden af et langbord med min veninde, hendes mand og deres lille pige. Der er fantastiske små mennesker overalt omkring mig i øjeblikket, og det er så hyggeligt; det er en udbredt misforståelse at jeg ikke kan lide børn - jeg skal bare ikke selv have dem. 
- Jimmy tissede på og i mine fine røde sko. Det sker virkelig sjældent at han tisser uden for kattebakken, og kun hvis der står for mange sko for tæt på hans toilet. Jeg prøvede at vaske dem, men de lugtede stadig - så meget, at Jimmy tissede på dem igen, og så røg de altså ud. Øv.

- Jeg har kørt en tur i den nye 5C bus, der erstatter 5A. For en kontrolfreak som mig med behov for overblik og en stor forkærlighed for en ordentlig køkultur, er det rent kaos og anarki at bussen har fire døre, der alle fungerer som både ind- og udgange. Jeg fik alligevel min yndlingsplads ved vinduet allerbagerst, men jeg er ikke fan. 
- Jeg har pensioneret min yndlings Maren-stribe fra køleskabet, da den efterhånden var noget nusset. Den har også hængt der i flere år, og den er as true as ever. Jeg glæder mig så meget til at læse hendes nye roman, Hvor der er fugle. 
- Der er til gengæld flyttet nogle andre tegninger ind, og denne gang faktisk originaler. Jeg er stor fan af Live fra Lolland, og da Kristina viste nogle nye pindsvinetegninger frem på instagram, forelskede jeg mig straks i et par stykker, og fordi jeg paradoksalt nok tjener mere nu som elev end jeg nogensinde har gjort tidligere, havde jeg også råd til at købe dem. Pakken indeholdt ikke bare tegningerne, men også postkort og chokolade, og selv Jimmy var begejstret, som man kan se. Kristina er simpelthen så sød.

- Til sidst føler jeg det nødvendigt at nævne, at den 14-årige praktikant på mit arbejde efter to dage som min skygge gættede på, at jeg var i starten af tyverne. Jeg er både glad og lidt bekymret. 

4 kommentarer:

  1. Hyggeligt opsamlingsindlæg :D
    Og skægt, jeg bliver også ofte misforstået. Jeg kan også vældig godt lide dyr i naturen og synes de skal behandles ordenligt, bevares og jeg er facineret af, hvad kæledyr kan gøre for nogle mennesker - men ikke tale om, jeg nogensinde vil have et indenfor egen dør :D Og børn tror jeg bestemt, jeg skal have engang, og møder jeg et på min vej vinker og danser jeg til den store guldmedalje.
    Og sikke fine tegninger, så dem selv på instagram - hun er bare dygtig.

    - A

    SvarSlet
  2. Ih hvor er du heldig med de tegninger
    en anden gang med tisse uheld så findes der spray som renser sådan noget!
    Lyder som en dejlig navngivning fest.
    den bus lyder meget forvirrende, hvordan betaler man så? Bliver der ikke kaos når folk skal både ud og ind? 4 døre må koste mange sidepladser.... bliver helt utryg på dine vegne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar!
      Jeg kender godt den der spray - men det her var beyond repair, desværre.
      Bussen var ret stressende. Der er faktisk hele fem ind- og udgange, har jeg fundet ud af. De fleste har billet på mobilen eller rejsekort, men folk står meget mere i vejen for hinanden end tidligere, synes jeg. Jeg tager heldigvis ikke den bus så tit.

      Slet
    2. Vildt, den spray, eddike, rodalon evt. Cilitbang... planer nok at kunne klare selv det værste (i en eller anden kombi)
      Tænkte nok de stod mere i vejen, her lave ejsekort mere rav i den end hjælp, da stander ikke virker særligt ofte... og mobil billet tager 30 minutter plus at få pga dækning, de fleste dage.

      Slet