mandag den 17. april 2017

I try to make my affections known


En liste over ting, jeg gør mere af, når jeg er i Jylland hos min familie:

 - Tænker på min mor. 
Det er måske ikke så underligt, men hun fylder godt nok meget, når jeg går rundt derhjemme. Denne gang tog vi endnu en tørn med at få tømt skabene for de uhyggelige mængder tøj, hun har skrabet til sig igennem årene, og det er virkelig en rar måde at mindes hende. Min hjerne kortsluttede et øjeblik, da den foreslog mig at sende min mor en sms for at sige tak for de par bluser, jeg tog med tilbage til København - i det mindste havde den fattet, at jeg ikke kunne se hende og sige tak. 
 - Spiser god, 'rigtig' mad - og meget af det. 
Jeg spiser selvfølgelig også god mad her i København. Min kæreste og jeg laver bare sjældent kød-sovs-kartofler-retter, og nogle gange er det altså det eneste der duer.
 - Nyder naturen.
Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen - jeg elsker København og Amager, men en rigtig skov er altså en alvorlig mangelvare i min umiddelbare nærhed. Heldigvis regnede påsken ikke helt væk, og jeg nåede et par gode ture ud i de grønne, jyske skove. 
 - Får hundekærlighed.
Allerbedste Silke har fået en lillebror i den ni uger gamle labradorhvalp Quark, der er flyttet ind hos min søster og hendes kæreste. Han er helt ubeskriveligt nuttet, og får selvfølgelig sit eget indlæg i den nærmeste fremtid. Imens må jeg bare konstatere, at der er alt for få hunde i min hverdag i København. 
 - Bliver nostalgisk.
Der skal generelt ikke meget til før jeg bliver rørt, så en gåtur rundt i området omkring min bedstemors gamle gård var en dosis af ekstrem nostalgi. Min søster og jeg har leget ved broen siden vi var helt små, og sammen med vores kusine og fætter har vi bygget ikke helt sødygtige tømmerflåder og jagtet bortdrevne gummistøvler ned ad åen. Min far legede her også som dreng, og dengang var der togskinner over broen i stedet for cykelstien. Det var et dejligt gensyn. 

4 kommentarer:

  1. Det lyder som nogle skønne dage.
    god dansk mad og natur er bare... ja godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det virkelig også. Tak for din kommentar. :)

      Slet
  2. Jeg ville så gerne ha været med ved åen når der er alle de anemoner 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må tage derud næste gang. Jeg er sikker på, at der også er smukt når træerne er sprunget ud. :)

      Slet