fredag den 19. maj 2017

but you can't stop the spring

Tiden flyver, og det er faktisk ved at være to uger siden at min kæreste og jeg tog på udflugt i Sydhavnen. Jeg har snart boet i København i tolv år (whoa!), men jeg har kun udforsket Sydhavnen et par enkelte gange, og jeg har aldrig før været ude på Tippen, hvilket er en stor fejl. Der er virkelig skønt -  frisk luft, kig til vandet, særpræget natur og nuttede dyr. Vi hilste på både alpakaerne og en fåreflok, der efterlod uld overalt, og længere inde ved Karens Minde Kulturhus lå en rideskole, der bød på ponyer at klappe og hestemøg til haverne. Jeg kan bestemt anbefale en tur derud, hvis man er i området.
Efter vores lille eventyr i Sydhavnen stak vi snuderne mod Nørrebro, hvor vi fik en eminent god bøfsandwich hos Grisen. Jeg cykler forbi hver dag på vej hjem fra arbejde, og næsten lige så ofte bliver jeg fristet af neonskiltet, der fortæller om 'Danmarks bedste bøfsandwich'. Og der er altså noget om snakken - det er i hvert fald den bedste jeg har smagt. Grisen får også en stor anbefaling herfra. 

6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare nogle flotte billeder og nuttede dyr! Jeg savner faktisk det danske forår helt vildt. Og en bøfsandwich :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Carina! Jeg er kommet frem til, at forår nok er min yndlingsårstid. Jeg er så vild med alle farverne. Og ja, en bøfsandwich kan man altid bruge. :D

      Slet
  2. Årh! Bøfsandwich er konge! <3

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig! Og den her var altså et rigtig godt eksemplar. <3

      Slet
  3. Fuck hvor er fåret der klør sig bare sejt!
    Og jeg vil snart ha taget min bøfsandwich mødom!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det sejeste får! :D
      Og jeg skal gerne hjælpe dig med at få taget den mødom (ahem) - Grisen er et oplagt sted, men ellers er jeg sikker på, at man også kan finde en god én i Aalleren. :)

      Slet