lørdag den 27. maj 2017

the owls are not what they seem

Det har været en virkelig god og begivenhedsrig uge, der blev kickstartet i sidste weekend med CLICK Festival i Helsingør. Det var lidt en impulsiv beslutning at tage med, men jeg kommer efterhånden så sjældent afsted til koncerter, og så var det også en god anledning til at se flere af mine venner. Af musikken var This Is Not This Heat det bedste jeg så, men egentlig gik vi bare mest rundt og hyggede os, kiggede på mærkelig installationskunst og spiste pandekager og insekter. Jeg smagte en græshoppe. Den var ikke decideret rædselsfuld, men heller ikke en stor kulinarisk oplevelse. Når vi en dag ikke længere må spise køer og grise, tror jeg altså bare, at jeg bliver vegetar. Nå, men Helsingør er i øvrigt en by, jeg gerne vil besøge noget mere. Der er virkelig hyggeligt med kunst overalt - vi hilste blandt andet på 'Han' - og jeg har kun hørt godt om Museet for Søfart. 
Mandag var en helt særlig dag, da det efter over tyve års ventetid endelig var blevet tid til nye afsnit af Twin Peaks. Efter mine mange år i en musik- og filmforretning har jeg samlet mig en god bunke af filmnørder blandt mine venner, og heldigvis er vi mange, der er helt klar på at gå all-in, når så stor en begivenhed skal fejres. Vores vært er den største fan af alle, og havde til lejligheden købt både donuts og cherry pie samt brygget David Lynch-kaffe. Vi var hele tolv mennesker, der skulle forsøge at være stille til de fire afsnit, og det lykkedes faktisk overraskende godt. Der var et par kollektive glædessuk ved intromelodi og første gensyn med karaktererne, men ellers kunne man heldigvis ikke mærke, at vi sad så mange mennesker foran skærmen.  

Jeg har altid følt, at det var lidt omsonst at anbefale Twin Peaks på bloggen. Jeg tænker, at de fleste må have taget stilling til, om det er noget for dem - og min erfaring er, at hvis man er på, er man meget på. Jeg er vild med stemningen, absurditeten, kulisserne og skuespillet, og selvom de nye afsnit naturligvis aldrig vil kunne genskabe præcis det samme, synes jeg allerede at de første fire beviser genkomstens berettigelse. For en god ordens skyld - jeg kan KUN anbefale Twin Peaks!
Vi bliver lidt i tv-seriernes univers, for jeg har nemlig fået Walter Bishops yndlingsslik foræret. Walter Bishop er naturligvis min yndlingsforsker i Fringe, og når der pludselig ligger næsten et halvt kilo übersyntetisk og kraftigt duftende (men særdeles vanedannende og underligt godt) slik på mit stuebord, er det fordi min gode veninde har haft det med til os fra San Diego, hvor hun har boet siden januar. Hun er på surprisevisit i Danmark et par uger, og det har været SÅ dejligt at se hende igen.

Puslespillet har ligget og grinet af mig i en måneds tid nu. Det gik rigtig hurtigt med at få lagt alle brikkerne med motiv, men jeg glemmer altid hvor afsindigt dræbende kedeligt det kan være at få himmelbrikkerne på plads. Tiden har jeg i stedet brugt på at læse i solen - er blandt andet blevet blæst helt bagover af en række små, skarpe og rørende noveller fra Anne Bredahl. 

I går tog jeg mig en ekstra fridag og tilbragte den i haven hos mine venner i Tårnby. Det er helt ideelt, at jeg nu har venner med en have kun en lille cykeltur væk, for især om sommeren føles en lejlighed på tredje altså en anelse klaustrofobisk. Vi grillede på terrassen og fik ægte sommermad, og Ellie på ti måneder kunne både vinke til mig og vise, hvor stor hun var. Jeg var oprigtigt ret imponeret. 

4 kommentarer:

  1. Der blev min morgenkaffebloglæsning lige ekstra god. Tusind tak!

    SvarSlet
  2. Hvornår spiste i alt den brie?

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, vi fik flutes med brie inden det gik løs med donuts og cherry pie, men jeg tror ikke vi fik spist det hele. :)

      Slet