mandag den 1. maj 2017

there is one life that is special


Jimmy fylder fem år i dag. Eller en af dagene, i hvert fald, for han blev fundet et par uger senere i en papkasse, så ingen kender hans præcise fødselsdag. Jeg har taget fri for at kunne fejre ham (nej, jeg har da ej - men er åbenbart pludselig sådan en, der har fri første maj), og vi har hygget hele dagen med snacks, nusning og leg. En fem-års fødselsdag for katte er jo nærmest det samme som at fylde rundt, så han fik ret mange gaver. Han blev klart mest glad for catnip-fuglen, som han havde oversavlet efter ti minutter. 
Jeg har stadig lidt svært ved at begribe timingen i Jimmys ankomst i mit liv. Vi hentede ham hos Dyreværnet blot en uge før min mor fik konstateret kræft, og selvom de ikke nåede at møde hinanden før hun døde små tre måneder efter, fortalte jeg meget om ham og viste hende billeder af Jimmy som stor killing. Jeg kan efterhånden ikke forestille mig et liv uden Jimmy, og det føles som om han har boet hos os altid, men jeg synes samtidig kun det er et øjeblik siden jeg mistede min mor. Under alle omstændigheder har den lille mand været en helt uvurderlig støtte i de svære tider, og jeg bliver gladere og gladere for det lille fjæs for hver dag der går. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar