lørdag den 29. juli 2017

I just have stumps left for fingers

Lidt flere billeder fra det idylliske, landlige Bayern, der i år bød på lidt flere regnbyger og en anelse lavere temperaturer end hvad vi er vant til. Det var dog stadig sommerdejligt, og jeg var vist den eneste, der af og til savnede de tredive grader fra tidligere Tysklandsferier. På turen fik jeg lidt for kækt proklameret mit kendskab til de forskellige kornsorter (fik opfrisket min børnelærdom på teknisk skole sidste år), hvilket fik min svoger til at eksaminere mig hver gang vi stødte på en ny mark. Jeg har slet ikke så godt styr på afgrøder, som jeg bildte mig selv ind. Er f.eks. ikke heeeelt sikker på, hvilken kornsort billedet viser, men nu skal jeg jo altså også være forsøgsdyrepasser og ikke landmand. 
Jeg startede på arbejde igen i mandags, og det har uden sammenligning været den hårdeste uge endnu. Vi er ferieramte og kun tre mand i stedet for seks - og i netop denne uge har vi haft nogle tidskrævende og omfattende projekter, der har betydet laaaaange arbejdsdage, dumme arbejdsstillinger og ømme kroppe. Samtidig har mine tre ugers ferie betydet, at jeg igen næsten føler mig syg, når jeg står op før klokken seks om morgenen (der må gerne grines). Tidligere erfaringer viser dog, at det går over efter et par uger, men det har virkelig været hårdt at komme igang igen. Jeg har heller ikke haft overskud til ret meget andet end sofaen og min bog efter arbejde, men i går fik jeg slæbt min trætte krop til stranden og pjaskede rundt i det kolde vand til jeg var helt rynket og klaprede tænder. I dag havde jeg overvejet et smut til Albertslund og deres nye Badesøen-festival, men jeg har helt ærligt mere lyst til at blive her på sofaen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar