torsdag den 10. august 2017

one day you find ten years have got behind you

Snart er det slut med stemningsbilleder fra Tyskland, men først lidt mere landlig idyl fra småbyerne ved Tauber og Main. En dag kørte vi en tur langs floderne, beundrede de smukke vinmarker (og de nuttede, bittesmå traktorer, der kørte rundt mellem de sirlige rækker) og købte vin fra de lokale. Aftensmaden bestod af Semmelknödel med de evigt populære kantareller i en flødesovs, og det var eminent godt. 
Det er stadig lidt hårdt at være tilbage på arbejde, fordi vi er så ferieramte. Musene driller og træskoene klemmer, men jeg prøver at nyde det alligevel, da jeg skal tilbage i skole efter næste uge, og jeg vil meget hellere blive. Og i denne uge blev jeg inviteret på date! Det sker så sjældent (har trods alt også været i et forhold i ti år) at jeg føler et behov for at nævne det - og min kæreste, der ikke er i stand til at føle jalousi, synes bare det er 'sejt'. Med rødt hårnet, arbejdstøj og sikkerhedstræsko har jeg simpelthen charmeret mig ind på en sydeuropæisk forsker, der lige ville gribe chancen inden jeg stoppede på afdelingen.

In other news var jeg i biografen i går og se Valerian and the City of a Thousand Planets af Luc Besson, som jeg er ret glad for. Den har fået halvlunkne anmeldelser og var bestemt heller ikke noget mesterværk, men den var i det mindste utroligt flot og moderat underholdende. Om en uge skal jeg i biografen igen og se The Dark Tower, der har fået endnu dårligere anmeldelser, men når jeg endelig har mulighed for at se en Stephen King-film på det store lærred, slår jeg til. Der må da være noget positivt ved fortolkningen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar