torsdag den 28. september 2017

and I'll hide from the world

Jeg ligger vandret i øjeblikket, føler jeg. Gruppearbejde ER virkelig en bitch, og jeg stresser meget mere over at færdiggøre vores projekter, end hvis jeg havde arbejdet alene. I går fik jeg dog en tiltrængt pause fra opgaveskrivningen, da jeg tog på Cocks & Cows med to veninder (den ene er hende, der gjorde gruppearbejdet tåleligt sidste år på grundforløbet), og bagefter i biografen for at se Darren Aronofskys 'Mother!' Han er en af mine yndlingsinstruktører, og jeg var meget spændt på at se denne dramathriller, som jeg nærmest ikke vidste noget om inden. Det var en god idé, for det er virkelig en film der vinder på overraskelsesmomentet, chokerende scener og en stadigt stigende WTF-følelse. Jeg kan stadig ikke helt sige, hvad jeg præcis var vidne til, men filmen fik mig til at føle rigtig meget, og det er altid en god ting. (Måske med undtagelse af The Human Centipede-filmene. Dem ved jeg stadig ikke helt, hvad jeg skal synes om.)
Billederne er fra sidste weekend, hvor jeg var i et helt andet gear, da jeg besøgte min far og søster i Jylland. Det var den bedste weekend meget længe, vi hyggede os utrolig meget sammen, og det var så underligt at tænke på, at det måske var sidste gang vi var samlet uden det kommende familiemedlem. Min søster er SÅ smuk gravid, og jeg bliver helt rørt, hver gang jeg kigger på hende. Det skal nok blive yndigt, når jeg rent faktisk skal møde min niece. Vi slæbte en masse gammelt legetøj ned fra loftet og stillede børnebøger og dukkevogn frem på min søsters gamle værelse, og bagefter kunne jeg ikke lade være med at sortere min fars gamle tegneserier, som også jeg har læst hundrede gange. Vi fik også plantet lyng på kirkegården hos mor - min søster er normalt den kyndige gartner, men den store mave sendte mig på knæ i stedet, og selvom resultatet blev helt fint, er jeg glad for at jeg endte med at vælge dyrepasseruddannelsen frem for at blive gartner. 

8 kommentarer:

  1. Gruppearbejde gav også mig kriller helt ind i hjernen - brrh, jeg ér bare ikke typen, usolidarisk karaktertræk bevares, men de der tvungne halvstore grupper er bare ikke mig. Særligt når der skal diskuteres om der skal stå "som" eller "der". Jeg får lyst til at rive mit hoved af og spise det :D
    Lyder dog til der er meget andet rart i farvandet også - legetøjssorteringen må have været så skægt og hygggelig <3

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis, Anne - det er søde mennesker, men gruppearbejdet hænger os alle sammen ud af halsen. Nu har jeg heldigvis haft en weekend til at slappe af i, men de er allerede begyndt på gruppechatten... Suk. Men du har ret - jeg har haft så mange andre dejlige aftaler, at det har gjort gruppearbejdet lidt mindre slemt. :)

      Slet
  2. Det var den bedste weekend længe! Elsker at Silke er med på to billeder selvom hun ikke et nævnt <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, virkelig en dejlig weekend. Jeg tænker, at mine læsere efterhånden har måttet glo på så mange billeder af Silke, at de snart har fattet hvem hun er. :D

      Slet
  3. Jeg skal i biffen i awten, og egentlig er planen, at jeg skal se Morther!. MEN. Der er så mange, der hader den, og resten er som dig.
    Derfor... BØR jeg se den, eller skal jeg satse på It i stedet for?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er svært at sige. Det kommer an på konteksten og selskabet, tænker jeg. It er en god, fredag-aften-i-biffen kind-of-gyser (og jeg ER ret glad for den!), mens Mother er meget mere kunstnerisk/prætentiøs. Jeg var som sagt glad for den, og den vinder helt sikkert på at blive set i biografen, så jeg ville sige GO! :) (Men det er svært, når jeg skal vælge mellem It og Mother!)

      Slet
    2. Hehe, jeg forstår, hvad du mener nu :-D Jeg kom afsted til mother! og efter at have læst mig frem til meningen med den, var begejstringen faktisk total.

      Slet
    3. Haha, ja, det er lidt svært at beskrive, hvad man egentlig har set, ikke? :D Jeg er også ret glad for den. Ligesom jeg er glad for faktisk alle filmene på din nylige liste - jeg fik også tydelige Antichrist-vibes til mother!

      Slet