lørdag den 9. september 2017

sometimes it's the simple things that make it all okay

I dag er det fem år siden vi hentede Jimmy hos Dyreværnet i Rødovre. Det er svært ikke at gentage mig selv, når jeg snakker om hans ankomst, men jeg synes stadig, at timingen er helt ufattelig. Bare en uge efter fik jeg besked om min mors kræftsygdom, og Jimmy var et tiltrængt lys i det mørke efterår der fulgte. De sidste fem år har han kun fået endnu større betydning for mit velbefindende og vores dagligdag herhjemme generelt, og jeg kan slet ikke forestille mig at skulle undvære det lille fjæs, der lige nu ligger i vindueskarmen og snorker.

Juleaften samme år, blot et par uger efter min mors død, forærede min far mig disse to fantastiske print af en af mine yndlingskunstnere, Andy Kehoe. Jeg drømmer om at eje en af hans originaler, men det har vist lange udsigter, da de med rette koster lidt. De flotte print var nu heller ikke helt billige, men kvaliteten af dem er også helt i top (og de burde virkelig være i en ramme, ja), og så er det nogle af mine yndlingsmotiver. Jeg tænker næsten altid på min mor, når jeg kigger på dem - men ikke på en måde, der gør mig trist; snarere nostalgisk, afslappet og optimistisk. I dag vil jeg hygge lidt ekstra om Jimmy og komme helt ned i gear efter en noget travl, men god uge. 

4 kommentarer:

  1. De er bare helt fortryllende, de prints <3

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Jeg kunne slet ikke stå for dem. <3

      Slet
  2. Godt vi har vores dyr <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er utroligt så meget de kan betyde!

      Slet