mandag den 16. oktober 2017

and I will color in the meaning

Jeg har haft en helt fantastisk hyggelig weekend med besøg af min far og min søster, men i morges måtte jeg sende dem retur til Jylland, da begrebet 'efterårsferie' desværre ikke eksisterer i min verden. I dag startede jeg nemlig på anden del af mit første hovedforløb på Roskilde Tekniske Skole, og i dag startede også tolv nye mennesker i min klasse. Nu er vi 46(!) elever i klassen, hvilket allerede er ganske ulideligt, så jeg er lidt spændt på hvordan de næste seks uger bliver. Undervisningen lyder heldigvis ret spændende; vi har blandt andet adfærdsbiologi og dyrevelfærd på skemaet.

I sidste uge afsluttede vi en række fag, og i zoologi og biodiversitet skulle vi som tidligere nævnt blandt andet aflevere en planche om en truet dyreart. Det virkede helt ærligt lidt fjollet, men hele klassen endte faktisk med at gå mere eller mindre all-in, og det var et ret hyggeligt afbræk fra prøver og fremlæggelser. Min gruppe skrev om den syriske guldhamster, hvis levested er lige omkring Aleppo, så selvom den ikke er klassificeret som direkte truet på IUCNs Redlist, kunne vi godt retfærdiggøre at beskæftige os med den nuttede gnaver. Vi var især stolte af tegningen, vores brug af et cute meme, og vores lille folderholder, som alle de andre grupper straks kopierede. Der var mange kreative og fine projekter, og jeg er blevet klogere på alt fra tapirer til zebrahajer og ål. 

2 kommentarer: