mandag den 23. oktober 2017

I ain't gonna start liking it for you

Det er dejligt at se, at de danske producenter ikke ligger på den lade side i forhold til at introducere nye chipsvarianter til markedet (selvom jeg stresser lidt for at følge med - har lige opdaget KiMs fire nye slow cooked-varianter, og har allerede endnu et indlæg liggende i mine kladder.) Denne gang har markedet tilsyneladende besluttet sig for at køre et rødt tema, og jeg startede med at smage på 'Chipotle Cheddar' fra Taffel. Selve chippen er Taffels karakteristiske, tykke bølgechips, som jeg er ret glad for, men smagen var desværre ikke helt som jeg havde håbet på. Som nogen ved, er jeg måske lidt for overbegejstret for alt der smager af ost, men det kan i hvert fald forklare min milde skuffelse over disse chips, der klart smager mere af chipotle end af cheddar. Det er jeg ikke helt tilfreds med, selvom det da er nogle udmærkede chilichips, og jeg kan derfor ikke give posen mere end syv pringlesrør. Min kæreste er noget mere gavmild og kaster gladeligt hele ni rør efter chilichipsene. 
Lidt bedre er Hurraaa-chipsene fra KiMs, selvom jeg helt ærligt ikke forstår hverken tema eller indpakning. Jeg forstår godt, at vi har haft 20 år med Jørgen, men kommer ikke til at forstå hvorfor det fordrer en helt almindelig ny pose bølgechips. Jeg forventede noget kunstigt klassefest-fremkaldende barbecue-tema, men blev heldigvis virkelig positivt overrasket over selve chipsens smag, der ganske rigtigt var 'italiensk inspireret', som bagsiden diskret antydede. Mere konkret var det noget tomat, paprika og persille (og 'krydderiblanding', der i hvert fald indeholdt oregano), og det var faktisk ret lækkert. Selve chippen virkede tykkere end de normale bølgechips i familien, men det kan være indbildning. Jeg synes virkelig, at denne variant er markedsført helt forkert, men jeg er stadig villig til at kaste otte pringlesrør efter den, mens min kæreste ender på syv. 
For at bryde det røde hav af kartoffelchips kaster jeg lige disse to discount-poser med majssnacks købt i Rema1000 på bordet. Jeg blev helt klart tiltrukket af posen, der måske ikke er noget æstetisk mesterværk, men i det mindste fangende og farverig på en ikke alt for discount-in-your-face-måde. Selve snacksene var identiske, så snart man havde tygget på dem to gange, men de var faktisk overraskende lidt pap-agtige. Det kan ellers godt være en udfordring for majssnacks, ligesom underdosering af ostepulver kan være det, og på dette punkt faldt oho!s snacks desværre igennem. De var ikke dårlige, men fortjener heller ikke mere end seks pringlesrør. 
KiMs har også sendt en anden, relativt ny rød variant på markedet. Når jeg ikke anmelder chips, går jeg faktisk meget sjældent efter de røde poser, da de som regel indeholder varianter af barbecue, paprika, chili og lignende, og jeg er meget gladere for de grønne og gule poser - jeg foretrækker generelt løg og ost i alle afskygninger. Denne nye udgave af de gode Crunch Cut-chips smager også af netop paprika og krydret tomat, og selvom de bestemt ikke var dårlige, fik de mig mest af alt til at sukke efter den grønne variant, som jeg i sin tid måske lidt generøst gav topkarakteren på hele ti pringlesrør. Den røde pose halter altså noget bagefter, og selvom det helt sikkert bare er en smagssag, kan den kun med nød og næppe hive syv små pringlesrør hjem. 
Vi slutter hvor vi startede med en rød(orange) Taffel-pose. Dette barbecue-mix indeholder både skruer, rør og nogle runde ringe, der pepper mixet en anelse op fra at være en totalt kedelig, standard blandingspose. Taffel er ligesom KiMs ofte liiiige kække nok i deres produktbeskrivelser, der er mere irriterende end informative, men denne gang er det gået helt galt og bliver næsten pinligt. Chipsene selv er heller ikke specielt interessante, og fortjener ikke mere opmærksomhed - det bliver et sekstal fra mig for posens høje fråde-kvaliteter, og af samme grund giver min kæreste posen syv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar