fredag den 13. oktober 2017

my actions are orchestrated from above

Efteråret har været pænt den sidste uges tid, selv om det har rusket og revet i træerne udenfor. Mine morgener er kolde og mørke, men når jeg når Roskilde og begynder min gåtur fra stationen, er solen stået op og har også kigget frem bag skyerne af og til. Jeg har ikke haft tid til at være i vandet i denne uge, og nu frygter jeg, at løbet er kørt for i år - med mindre min veninde snarest lokker mig med igen. 
Dagen i går var relativt hektisk. Vi fik afleveret vores projekt til zoologi og biodiversitet - det var en nydelig planche om den syriske guldhamster, som jeg selvfølgelig viser jer senere - og hvis I ikke kan leve i åndeløs spænding indtil mit næste indlæg, kan I tjekke min instagram. Derefter fik vi også en prøve (skal trods alt ikke kun bedømmes på en planche), og så måtte jeg skynde mig tilbage til København for at nå Jimmys første dyrlægetid. Han er fem år gammel, og han har aldrig været uden for lejligheden (andet end når han er stukket af ud i opgangen), så det var helt ærligt en ret nervepirrende oplevelse. Især fordi jeg bare spændte ham bagpå cyklen - som jeg dog bare trak. Men han klarede det hele SÅ flot, han er sund og rask og kun tæt på at være lidt for tyk.
En hurtig vaccination og en godbid senere var vi på vej tilbage igen, så jeg kunne nå at sidde klar ved computeren for at tage en prøve i virksomhedskultur hjemmefra, fordi jeg ikke kunne overskue at flytte dyrlægetiden tredje gang. Det var hektisk! Efter lidt lynrengøring i lejligheden blev jeg samlet op af min veninde, og så gik vi på Spiseloppen og spiste en lækker tre-retters menu. Jeg er efterhånden så sjældent på restaurant at jeg føler et behov for at vise jer min forret med gedeost, men den var også ret god. Derefter hjem og læse op til en prøve i smittebeskyttelse i dag, og så på hovedet i seng. I dag har vi afsluttet første del af dette skoleforløb; ugen har som sagt været fyldt med prøver og fremlæggelser, og allerede på mandag starter vi nye fag. Om lidt kommer min far og søster kørende fra Jylland, og jeg ser frem til en FED weekend, og jeg er sikker på, at vi nok skal finde tid til lidt afslapning også. 

4 kommentarer:

  1. Gedeost er kongeligt!
    Smut liiige forbi Madklubben Vesterbro og vælg deres som forret næste gang. Bagt med honning, hasselnødder og friske hindbær :-o SÅ god. Og så er der 2 retter for 150, du.

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Vigtigt tip, Anne! Jeg har faktisk været der, men det er nogle år siden, og der var der IKKE gedeost på menuen. Og den variant du beskriver, lyder virkelig, VIRKELIG lækker. Tak!

      Slet
  2. dygtig, jimmy! ikke bange for transportkasse eller dyrlæge. glæder mig til at se mere af hans nye kattepalads! da smu fik sit (slet ikke lige så stort og flot) gik han HELT amok, det var SÅ sjovt. han dinglede rundt i armene med bagbenene slaskende bag sig, mens han miavede som en gal. fantastisk oplevelse. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Han var simpelthen så dygtig. Og Jimmy har været HELT oppe at køre over sit nye palads! Han har også væltet rundt, leget fjollet og vildt og ligget i mærkelige stillinger. <3

      Slet