lørdag den 21. oktober 2017

one more time on the beach for me

Det har været endnu en heftig uge, og denne weekend bliver brugt på total afslapning og udsplatning på sofaen. Sidste weekend bød også på så mange dejlige aktiviteter med min familie, at jeg godt kan fede den lidt nu med god samvittighed, selvom jeg allerede har bitterligt fortrudt at jeg sagde nej til en gratis Nick Cave-billet i går aftes. På Kulturnatten trodsede min far, søster og jeg de voldsomme menneskemængder og begav os mod København Zoo for at sige godnat til dyrene. Vi ville egentlig gerne have oplevet flere forskellige arrangementer, men min søster er efterhånden højgravid, så det gav mest mening at blive på ét sted. Og det er jeg glad for at vi gjorde. Der var en helt anden aktivitet hos dyrene end hvad jeg før har set - jeg har aldrig set løverne så legesyge og vågne - og dem, der var gået til ro, lod sig ikke mærke med vores tilstedeværelse. 
Jeg havde spurgt ind til, hvad min familie kunne tænke sig at opleve, mens de var i København, men det var i virkeligheden vigtigst for os alle bare at være sammen, så hele lørdag eftermiddag gik med noget så eksotisk som besøg i Plantorama og Maxi Zoo - vi har ikke adgang til en bil i hverdagen, og jeg har længe tænkt på at forære min kat et kæmpe 'kradsemiljø', og min søster drømte om at se Plantoramas... juleudstilling. Billedet af min kæreste og jeg illustrerer meget godt det rush, man får af at bruge små to tusinde kroner på kaktus, pottemuld og kattetræ på under en halv time, men heldigvis har Jimmy været ovenud begejstret for det lige siden, så selvom det virkelig ikke er kønt, har det været alle pengene værd. Om aftenen brugte vi lidt flere penge, da vi fejrede min fars fødselsdag med en fem-retters menu på 'Il Gambero Rosso'. Det var rigtig lækkert, og jeg var især glad for fiskesuppen, der fik mig til at overveje mine udtalelser om, at al suppe er kedelig. 
Jeg har også været travl i løbet af ugen; jeg har gået lange ture, præsenteret 'Gremlins' for en ny generation (må man kalde sin veninde på 22 en ny generation?), besøgt god veninde og hendes kat - og truffet en endelig, nødvendig beslutning om min piercing, der kaldes en labret. På min næste afdeling på arbejdet skal jeg være i et sterilt miljø, og må ikke have min piercing i. Jeg fik den lavet da jeg gik i 2. G, havde postkasserødt hår og et knust hjerte, og da den blev ved med at falde ud, fik jeg en skummel tatovør på Roskilde Festival til at klemme sammen på kuglen, så jeg ikke kunne tage piercingen ud. Og der har den så siddet i tretten år... Det har ikke været noget problem - der har aldrig været en infektion, og jeg har været rigtig glad for den, men der var jo ikke så meget at gøre - den skulle ud. Jeg snakkede med en flink fyr hos Copenhagen Body Extremes og fik en tid til at få den fjernet i går, og jeg var rystende nervøs. Min tandlæge havde afslået at prøve, og jeg forestillede mig skrækscenarier med en vildtfaren boltsaks og en blodig, iturevet læbe. I virkeligheden kunne pierceren nemt skrue kuglen af; det tog omkring fire sekunder, og jeg følte mig lidt dum. Jeg har fået piercingen med hjem i en pose, men hullet har allerede lukket sig meget i løbet af natten, og jeg tror jeg lader det hele for nu. Jeg kan jo altid få prikket hul igen.
Jeg fejrede det ikke-dramatiske indgreb med en tur til Amager Strandpark, hvor en veninde og jeg igen var usandsynligt seje og hoppede i vandet. Det er efterhånden blevet noget koldt, og vi svømmer ikke rundt helt så længe som vi plejer, men det er stadig en virkelig skøn, forfriskende oplevelse, og jeg har det så godt i kroppen bagefter. Jeg ved ikke hvor længe vi bliver ved, men det er ikke slut endnu. Nu vil jeg læne mig tilbage med den nye Stephen King-roman og en pose chips, regnen trommer på ruden og Jimmy snorker i vindueskarmen. Jeg elsker weekend. 

2 kommentarer:

  1. wow! jeg havde vist vænnet mig så meget til din labret, at jeg næsten ikke så den mere. men nu kan jeg virkelig godt se, at den ikke er der! :D og ja, du kan jo altid få sat en ny i, når du igen er i usterile arbejdsmiljø. ;) du er i hvert fald smuk både med og uden! kram <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte næsten heller aldrig over den - troede jeg - men nu, hvor den ikke er der mere, kan jeg godt mærke, at jeg legede meget med den med tungen. :) Og ja, hullet er ikke så kønt, men det kunne have været værre. :) Tusind tak, det var sødt sagt. <3

      Slet