tirsdag den 3. oktober 2017

there was a band playing in my head

Imens jeg har travlt med gruppeprojekter om avl af rotter og guldhamsterens oprindelse, ligger min kæreste ikke på den lade side. Han har gang i projekter med både Own Road og Big Dust, og jeg glæder mig meget til at høre de færdige plader og se ham spille koncerter igen. Og det kan godt være, at jeg er samler - men jeg synes efterhånden godt jeg kan tillade mig at sige at han er ved at have indhentet mig. De seneste år har han anskaffet sig en imponerende mængde strengeinstrumenter (de to i baggrunden på nederste billede var min morfars), og jeg er taknemmelig for hans øvelokale, for vi har på ingen måde plads til dem i lejligheden - selvom de bestemt er flotte. 
Underligt nok har han ikke spurgt mig om jeg vil bidrage med lidt blokfløjte på et par af numrene. Han har ellers været så sød at købe ikke bare en, men TO blokfløjter til mig; den ene på et instrumentloppemarked ved Rundetårn. Jeg spillede lidt blokfløjte da jeg var barn, men kan helt ærligt ikke huske, om jeg var god til det - det er jeg i hvert fald ikke nu, selvom det er virkelig sjovt. Jeg kan spille én sang perfekt, men den er også virkelig nem; jeg snakker selvfølgelig om den med spillemanden, der tilsyneladende hedder 'Kasketten'. Sangen, ikke spillemanden. Blokfløjten skal heller ikke med hjem i lejligheden, da jeg tænker den vil være en ret oplagt årsag til dårligt over-, under- og naboskab, men jeg vil fremover gå fløjte-amok når jeg besøger min kæreste i hans øvelokale. 

3 kommentarer:

  1. Der er altid plads til lidt fløjte, Søde! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil gerne spille med på Jimmy & the Jimmisch Vol. II :)

      Slet