mandag den 1. oktober 2018

let's go for a drive and see the town tonight

I weekenden havde vi besøg af mine svigerforældre, og endnu engang fik jeg fornøjelsen af at opleve 'min' by gennem andres øjne. Vi tog på Zoologisk Museum, fordi jeg synes det er et fantastisk sted, der tilgodeser både nørder, børnefamilier, gennemsnitlige museumsgæster og mere visuelt orienterede voksne. Præsentationen af de mange flotte samlinger er helt i top, og jeg elsker at læse om, hvordan de forskellige objekter er kommet til museet; både fra de flere hundrede år gamle til de nye, som hvalskelettet fra Henne Strand.
Jeg overtalte vagten i Mærsk Tårnet til at lade mig vise mine svigerforældre udsigten fra toppen af mit arbejde, og det var en virkelig god idé, for de var - ligesom jeg - helt bjergtagede over det flotte kig ud over søerne og København. Vi gik over Dronning Louises Bro og en tur i Torvehallerne, hvor det var svært ikke at falde for de mange fristelser - men senere skulle vi endnu en tur på restaurant Silo, så vi holdt ud nogle timer endnu. Mine svigerforældre forærede os nemlig en middag i bryllupsgave, og vi tænkte, at de også skulle have en oplevelse - så vi vendte tilbage til restauranten på 17. etage af siloen i Nordhavn. Maden var virkelig god (men desværre ikke helt lige så god som sidste gang), og eftersom vi fik et bord ved vinduet, kunne jeg næsten leve med at sidde i en våd plet i sofaen fra en tjeners ikke helt succesfulde stearin-rensning. Det var en virkelig hyggelig aften, og turen hjem i S-tog og metro en sen lørdag aften var en oplevelse i sig selv for mine svigerforældre. Igen - det har været sjovt at se København med lidt andre øjne, og jeg er glad for, at vi kan blive ved med at vise folk så mange forskellige og inspirerende steder i byen.